گشت و گذاری در تجربه‌های طراحی سایت تجارت الکترونیک

گشت و گذاری در تجربه‌های طراحی سایت تجارت الکترونیک

برای طراحی سایت تجارت الکترونیکی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

کاربران پولشان را به راحتی در فضای آنلاین خرج نمی‌کنند بلکه درباره آن دست به جستجو و تامل می‌زنند تا بهترین را انتخاب کنند و پولشان را آنجا خرج کنند. مسلما شما هم سایت‌های تجارت الکترونیکی را دیده‌اید که سعی دارند کالا‌ها یا خدماتی را به فروش برسانند اما در بین این سایت‌ها کدام یک حرفه‌تر و قابل اعتماد‌تر هستند. خرید آنلاین مار شما را راحت و آسایش بیشتری نسبت به سایر خریدهای بیرون از دنیای مجازی دارد و اگر یکبار تجربه خرید آنلاین را داشته باشید و لدت آن را چشیده باشید و از جایی مورد اعتماد خرید کرده باشید آن را اتلاف وقت و ناخوشایند نخواهید یافت.

فروشگاه‌ ساز های اینترنتی بسیاری هستند که به کاربران خدمات می‌دهند اما فروشگاه‌های کمی هستند که تجربه دلپذیری از خرید آنلاین برای کاربران فراهم می‌آورند. ما در این نوشته سعی می‌کنیم مراحلی از طراحی سایت تجارت الکترونیک را از شروع تا پایان برایتان توضیح دهیم مراحلی که تجربه‌ای ماندگار را برای شما در خرید رقم می‌زنند.


نکته‌های طراحی سایت تجارت الکترونیک

 تایپوگرافی خوب و رنگهای دقیق کمک می‌کنند تا تمرکز بیشتری بر روی محصولات و خدمات شما شود و توجه و حواس کاربر را بیشتر به سایت شما جلب کند. هنگامی که یک آیتم جدید به سبد خرید طراحی سایت شما اضافه می‌شود، آن را در یک نوار کناری کشویی در سمت راست ظاهر کنید، این کار باعث می‌شود مشتریان متمایل به خرید شوند یا آن محصول را در خاطرشان نگه دارند تا به آن مراجعه کنند. طراحی فرم پرداخت نیز باید ظریف و تمیز باشد.
وب سایت مارتینا اسپرل یک وب سایت دوست داشتنی است دلیل این دوست داشتنی بودن به این خاطر است که محصولات خودش را با عکس‌های ساده و در عین حال شفاف در پانل ساده‌ای در سمت راست صفحه اصلی به نمایش می‌گذارد. تصاویر برجسته شده و شناور در حال حرکت هستند. این سایت محصولات خودش را طوری چیده است که شما به راحتی با کلیک بر روی آن‌ها می‌توانید آن محصول را به صورت سه بعدی تماشا کنید و هر کدام را که انتخاب کردید و مورد پسندتان بود بر روی آن کلیک کنید تا یک علامت قلب برای شما در سایت ثبت شود این سایت بر روی وردپرس تعبیه شده و روزانه هزاران کاربر را به سمت خود می‌کشد.

سبد خرید در طراحی سایت تجارت الکترونیکی

یکی دیگر از نکته‌هایی که در طراحی سایت تجارت الکترونیک باید لحاظ کنید قرار دادن سبد خرید در سمت چپ سایت است.

از آنجا که کاربران از سمت چپ شروع به دیدن سایت می‌کنند این بهترین ایده است که اولین چیزی که توجه آن را جلب کند سبد خرید فروشگاه شما باشد تا در ادامه بازدیدشان محصولات دلخواه‌شان را به آن سبد اضافه کنند.

شناور بودن تصاویر محصولات و خدمات شما تجربه خرید متفاوتی را برای کاربران رقم می‌زند اینکه مشتری‌ها بتوانند محصول را در همه جهات ببینند و طوری باشد که محصول برای آن قابل لمس باشد. از طرفی اینکار باعت تحرک بیشتر طراحی سایت شما می‌شود و جنب و جوش خاصی را برای سایت شما فراهم می‌آورد. اما باید دقت کنید که زیادی از حد شلوغ نشود.

شما می‌توانید در ساخت وب سایت زیر هرکدام از تصاویر محصولات خودتان نواری چند گزینه‌ای هم قرار دهید که مشخصات و ویژگی‌ها و سبد خرید و سایر موارد کاربردی محصول را در بخش‌های داشته باشد تا کار مشتری و کاربر راحت شود و دیگر برای جستجو درباره آن محصول به صفحه قبلی و بعدی نرود و‌‌ همان جا محصول خودش را انتخاب کند. در این گزینه‌ها گزینه تخفیف را هم از یاد نبرید هر چند کم باشد اما تاثیر بصری و حسی خاصی به محصول می‌دهد می‌توانید تخفیف را مشروط کنید و برای کاربرانی که بیشتر از وب سایت شما خرید می‌کنند به صورت هوشمندانه آن را طراحی کنید.

نام تجاری خود را بر روی محصولاتتان حک کنید برای این کار از تایپوگرافی‌های زیبا و آیکونهایی استفاده کنید که در پشت محصول تعبیه می‌شود. قیمتی مناسب و متعادل را بر روی محصول تعیین کنید قیمت‌ها را مرور کنید و هر روز به آن‌ها رسیدگی کنید تا از رقبا محصولی خوب با قیمتی منصفانه را برای مشتری‌ها تدارک ببینید.

نحوه پرداخت مبلغ و مراحل آن را ساده و طوری طراحی کنید که چشم مخاطب را خسته نکند و تمایل خرید مشتری را بیشتر کند فکر نکنید که حالا مشتری کالایی را انتخاب کرده است کار شما تمام شده است مرحله پرداخت راحت و آسان مهم‌ترین قسمت خرید آنلاین از سایت شما است این قسمت را باید طوری طراحی کنید که تجربه ماندگاری برای مشتری باشد تا دفعات بعدی نیز راغب به خرید باشد و بخواهد آن تجربه دلنشین اولش را دوباره امتحان کند. تجربه اضافه کردن محصول به سبد کالا و پرداخت باید تجربه‌ای منحصر به فرد برای مشتری داشته باشند. در رنگ این قسمت‌ها دقت کنید و دکمه‌های برگشت و گام بعدی را در مرحله پرداخت تعبیه کنید تا مشتری مراحل طی شدن خریدش را تجربه کند.

محلی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود تعبیه کنید و به سفارش‌ها و درخواست‌های مشتری‌ها جواب بدهید ممکن است مشتری به دنبال محصول خاصی است اما نمی‌تواند در سایت‌ها پیدا کند شما او را به بخشی از سایت خود هدایت کنید تا محصول دلخواهش را برای شما سفارش بدهد تا شما برای او تهیه کنید. دکمه جستجو و جستجوی پیشرفته سایت را فعال کنید و به کاربر امکان جستجوهای مختلف را بدهید تا به راحتی مورد دلخواهش را جستجو کند و اگر پیدا نکرد او را به سفارش محصول هدایت کنید.

تصاویر محصولات طراحی سایت خود را در توئیتر و فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی پرکاربر منتشر کنید

به عنوان مثال، طراحی سایت رسپانسیو فروشگاه آنلاین شرکت موتورولا به زیبایی طراحی شده است، نمایش عکس‌های بزرگ از محصولات که همه صفحه نمایش را فرامی گیرند از خصوصیات طراحی سایت این فروشگاه است. طراحی مسطح باعث شده تصور خوبی از محصول در ذهن کاربر حک شود و تجربه بدون دردسری را برای او فراهم آورد. موتورولا کاربران آن را تشویق می‌کند تا به طراحی سایت‌اش‌گاه کنند و از آن لذت ببرند، وب سایت دارای یک UX دوست داشتنی با دکمه‌های بزرگ روشن است. در این مورد به مقاله افزایش فروش آنلاین محصولات طراحی سایت در ایام تعطیل نیز نگاهی بیندازید.

 

چاپایمیل