رتبه صفحه طراحی سایت در بهینه سازی سایت

رتبه صفحه طراحی سایت در بهینه سازی سایت

در این نوشته می‌خواهیم نقش رتبه صفحه طراحی سایت در بهینه سازی سایت را نشان دهیم. رتبه صفحه اعتبار و رتبه بندی‌ای است که موتور جستجوی گوگل برای دامنه طراحی سایت شما اختصاص می‌دهد. اعتبار دامنه که در رتبه صفحه گوگل به صفحه‌های طراحی سایت شما اختصاص می‌یابد نقش بسیار مهمی در بهینه سازی سایت و رتبه بندی طراحی سایت شما دارد.

 

رتبه صفحه طراحی سایت در بهینه سازی سایت

این اعتبار که از دامنه طراحی سایت شما به دست می‌آید با گذشت زمان قدرت و نفوذ صفحه‌های شما را در ایندکس کردن صفحه جدید در طراحی سایت بالا می‌برد و تاثیر به سزایی در سئو سایت شما می‌گذارد این رتبه و قدرت صفحه جدید شما توسط ضریبی در رتبه صفحه به نمایش در می‌آید.

رتبه صفحه گوگل در بهینه سازی سایت

رتبه صفحه گوگل هم اعتبار و ضریبی است که گوگل برای دامنه طراحی سایت شما لحاظ می‌کند عملکرد این رتبه به این صورت است که با توجه به مدت زمان دامنه و دامین شما رتبه‌ای را به طراحی سایت شما اختصاص می‌دهد. باید توجه داشته باشید که این رتبه، رتبه بندی اس غیررسمی است و اینگونه نیست که هر لحظه و یا هر زمانی که شما به آن مراجعه می‌کنید دستخوش تغییر شود بلکه این رتبه بندی به وسیله گوگل خیلی دیر و با گذشت زمانهایی سالیانه و شش ماهه تغییر می‌کند و به روز می‌شود. اما این از اهمیت و دقت این رتبه صفحه نمی‌کاهد بالاخره گوگل از عاملی نظیر دامنه و دامین و آمار بازدید کاربران سایت شما استفاده می‌کند تا رتبه بندی صفحه‌های طراحی سایت شما را تعیین کند اما نکته‌ای که شما باید به آن توجه کنید این است که در کوتاه مدت نباید به تاثیر این عامل در بهینه سازی سایت امید ببندید.

قدرت نفوذ صفحه در بهینه سازی سایت

قدرت نفوذ صفحه هم مانند رتبه صفحه گوگل اعتبار و ضریبی است که به صفحه‌های اصلی و داخلی طراحی سایت شما اختصاص می‌یابد. بعضی از سایت‌ها نظیر سایت «مونسی» moonsy یا opensiteexplorer.org این اعتبار دادن به صفحه‌های اصلی و داخلی سایت شما و همچنین اعتبار دامنه و دامین سایت شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند و شما با قرار دادن دامنه سایت خودتان در این سایت‌ها می‌توانید از اعتبار و ضریب رتبه صفحه و قدرت نفوذ صفحه‌های سایتتان اطلاع پیدا کنید و از عملکرد روبه جلو سایت و اعتبار نسبی طراحی سایت خودتان باخبر شوید.

تجزیه و تحلیل قدرت نفوذ صفحه در بهینه سازی سایت

قدرت نفوذ صفحه امتیازی را از یک تا صد برای طراحی سایت یا فروشگاه ساز شما در نظر می‌گیرد اگر رتبه قدرت نفوذ صفحه شما بالا‌تر از ۷۰ باشد اعتبار صفحه شما بسیار عالی است که اینگونه سایت‌ها در ایران بسیار کم هستند و اغلب سایت‌های بین المللی را در بر می‌گیرند. با پایین آمدن عدد و ضریب قدرت نفوذ صفحه رتبه و اعتبار صفحه‌های طراحی وب سایت نیز کمتر می‌شود. سایت‌هایی که در رتبه‌های ۵۰ و یا ۶۰ قرار دارند از رتبه عالی برخوردار هستند. رتبه ۲۰ نیز به سایت‌هایی داده می‌شود که به تازگی راه اندازی شده‌اند و در ابتدای مسیر رتبه دهی هستند. سعی در بالا بردن این رتبه و قدرت نفوذ صفحه شما را در رتبه بندی صفحه‌های طراحی سایت یاری خواهد کرد. این کار منجر به دسترسی بیشتر کاربران به صفحه‌های سایت شما شود و لینک‌های داخلی و خارجی شما را افزایش دهد. در این مورد مطلب رسیدن به صفحه نخست گوگل با بهینه سازی سایت و طراحی سایت مناسب را هم مطالعه فرمایید. 

چاپایمیل