نکته هایی که بایست در طراحی سایت سه بعدی درنظر داشته باشید

طراحی سایت

چگونه طراحی سایت سه بعدی انجام بدهیم؟

WEBGL، برپایه جاوا اسکریپت OpenGL ES است، احتمال دارد نسل تازه ای از موتورهای سه بعدی نظیر AwayJS و three.js در آینده نزدیک دنیای اینترنت را متحول سازند. ولی در حال حاضر به نسبت خروجی کنسول ها و بازی دسکتاپ، وبگل هنوز در مراحل مقدمانی می باشد. نکته هایی که در ادامه می آید برداشتی از حرفهای دیوید لنارتز در کنفرانس سه روزه بلژیک می باشد که درباره اهمیت حضور طراحی های سه بعدی در طراحی سایت و به ویژه در طراحی سایت فروشگاهی سخن گفته است.

 

اولین نکته: به کارگیری سه بعدی در اینترنت و دامنه حضور در طراحی سایت

همان طور که مطلع هستید معمولا طراحی سایت های فلش دیگر کارایی لازم را ندارند ولی وبگل روزبه روی جاگیر تر و بر روی همه سیستم عامل ها اجرایی تر می گردد. با پشتیبانی وبگل طراحی سه بعدی سریعتر از قبل در حال جهانی شدن می باشد.

دومین نکته: وبگل همواره در حال دگرگونی و گسترش می باشد

باورم بر این است که یک روز پشتیبانی از وبگل به یک استاندارد به منظور دستگاه ها و سیستم عامل ها بدل خواهد شد.

سومین نکته: بعضی از طراحان در مدلسازی سه بعدی دچار خطا می گردند

بر عکس شرکت های که در عرصه بازی های ویدئویی فعالیت می کنند، شرکت های طراحی اکنون از عرضه فعالیت ها از نظر کیفیت با هالیوود فاصله دارند. و جای تاسف است که بعضی از اشخاص معمولا اشکالات تخصصی مدل سازی در جهت برنامه های ضرب الاجلی را فهم نمی کنند به خصوص موقعی که احتیاج به پشتیبانی دستگاه های قوی از نظر سخت افزاری دارند که در دستگاه های تلفن همراه که کاربران اصلی می باشند این امکان میسر نمی باشد.

چهارمین نکته: تلاش نکنید با شیوه های دو بعدی فضای سه بعدی بسازید

گروهی از طراحان تمایل دارند و تلاش می کنند فضای سه بعدی را با امکانان دو بعدی سامان بدهند باید از اینها پرسید که شما قادرید ب "فتوشاپ" محتوای سه بعدی نیز ارتباط برقرار کنید به کارگیری امکانات و دانش درست برای خلق فضای سه بعدی هر چند ساده نیز باشد ضروری می باشد.

پنجمین نکته: نحوه عملکرد نور را بشناسید

فهم صحیحی از نحوه کارکرد نور بدست آورید و محدودیت های آن را بشناسید.

ششمین نکته: طراحی سایت از کسترش کد متمایز نمی باشد

ساخت وب سایت متمایز و به دور از کسترش کد یک فکر بد می باشد (من قادر به در ک نیستم که چرا هنوز هم در خیلی از موردهای رایج می باشد). چالش ترحمه یک طراحی به منظور گسترش یک صحنه ارتباطی بسیار دشوار می باشد. گسترش دهندگان قادر هستند امکانات فروشگاه ساز را برای طراح و همراه طراح به وجود آورند تا مطابقت بیشتری با همدیگر داشته باشند.

هفتمین نکته: قابل اجرا با هر موتور سه بعدی

برای برنامه نویسان، رابط کاربری سه بعدی شما بایست بر روی هرگونه موتور سه بعدی نظیر Unity, ThreeJS, AwayJS قابل اجرا باشد.

هشتمین نکته: برنامه نویسان بایست فهم ریاضی بالایی را دارا باشند

خواندن یک کتاب برنامه نویسی سه بعدی به منظور فهم بهتر ریاضیات بحث اصلی می باشد باور کنید خیلی اهمیت دارد که ریاضیات این بحث را بخوانید ریاضی به شما مجال خواهد داد تا خیلی سریع تر و اثرگذارتر در فعالیت هایتان ظاهر شوید.

نهمین نکته: به همراه یکی از تدوین گر ها تجربه به دست آورید

شما قادرید برای گرفتن ایده کار با یکی از تدوینگرهای سه بعدی مانند, مایا، بلندر کار کنید. ولی مواظب باشید که در این امکانات رندر آفلاین می باشد، ولی شما می خواهید تاثیری ارتباطی به وجود آورید.

 

چاپایمیل