تکنیک های بهینه سازی سایت و تاثیر تگ ها بر آن

تکنیک های بهینه سازی سایت و تاثیر تگ ها بر آن

روش هایی برای سئو با استفاده از تگ های طراحی سایت

اگر شما به اصل های بهینه سازی سایت در طراحی سایت وفادار باشید و هدف تان را از آنها معین نموده و برای رسیدن به آن نقشه راه مطمئن و درستی را طراحی کرده باشید الگوریتم های تازه ای که توسط موتورهای جستجو ارائه می شوند نمی توانند شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارند.

نکته های درباره اثر تگ بر روی طراحی سایت

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کلمه کلیدی long tail در سئو سایت صفحه باز خیلی اهمیت دارد. به کارگیری از کلمه کلیدی long tail انتخابی بوسیله شما یک یا دو بار در صفحه کافی است و در حالت کلی مناسبتر آن است که متوسط کلمه کلیدی به کار رفته در هر صفحه میان یک تا سه درصد کل محتوای شما باشد.

اگر بیش از اندازه از واژه های کلیدی در یک صفحه محتوا بهره بگیرید خودتان با دست خودتان شرایطی برای موتور جستجو فراهم خواهید آورد که شما را متقلب بشناسد بنابراین بایست تلاش کنید حالت نرمال را در این کار مراعات نمایید.

اثرگذاری کد های Html در بهینه سازی سایت

نکته ای که نبایست آن را از یاد ببرید آن است که یک بهینه ساز حرفه ای بایست همه تلاشش را برای یادگیری همه کد های HTML مصروف کند و به همه آنها تسلط کافی را داشته باشد.

در حقیقت اکثر کاربران تنها در جستجوی مطالب مورد نظر خودشان در سایت شما می باشند و کاری به نوع کد نویسی سایت شما ندارند. یک واژه هنگام نمایش سایت شما احتمال دارد خیلی متفاوت از آن نمایان شود که شما در کد نویسی HTML اجرا کرده اید اما از آنجا که موتور های جستجو نگاه دیداری انسانی را ندارند، این آنالیز کد های HTML می باشد که به آن ها مدد می رساند تا محتوای موجود در صفحه را بفهمند. پس شما باید خیلی دقیق باشید.

در زبان HTML برچسب های بسیاری یافت می شوند. در این نوشته تلاش می کنیم به دو برچسب بسیار مهم یعنی برچسب عنوان و برچسب توضیحات از این برچسب ها اشاره ای داشته باشیم و اثرات آنها را بر روی بهینه سازی سایت طراحی سایت شما بیان کنیم.

برچسب عنوان

در موقعی که از یک صفحه اینترنتی دیدن می کنید اگر در سرنویس پنجره مرورگر، " آموزش بهینه سازی سئو سایت" نوشته شده باشد، کد نویسی آن به شکل زیر می باشد:

<title>آموزش صفحه<title/>

بایست توجه کنید که کلمه کلیدی اصلی تان را در این برچسب به کار ببرید. گزینش عنوان صفحه بایست با نگاهی کلی نگرانه توام باشد. به عنوان مثال اگر صفحه ای بوسیله کلمه کلیدی " آموزش فتوشاپ حرفه ای " خیلی کاربرپسند بوده است با گزینش عنوانی نظیر " نحوه آموزش فتوشاپ به صورت حرفه ای برای تازه کارها " می توان آمار بازدید زیادی را به سایت جذب کرد به این خاطر که این کلمه هم دربرگیرنده کلمه مربوط با واژه کلیدی سایت شماست و نیز کاربر را مشتاق به بازدید از صفحه تان می نماید.

همان گونه که گفته شد، این برچسب در عنوان صفحه مرورگر نشان داده می شود و در فهرست نتیجه های سرچ در موتور های جستجو، عنوان صفحه گزینشی شما از همه پراهمیت تر می باشد. افزون بر این بایست از کلمه کلیدی خودتان بهره ببرید بایست باید عنوان را به صورتی بنویسید که منجر به جذب بازدیدکننده گردد.

البته موتور های جستجو فقط تا 120 کاراکتر را در فهرست نتیجه های جستجو نمایان می کنند که گوگل این عدد را به 70 کاراکتر تقلیل داده است. اگر عنوان درازتر از این رقم باشد بقیه به صورت نکته چین نشان داده خواهد شد.

برچسب توضیحات

این برچسب نیز یکی از اثر گذارترین تگ های بهینه سازی سایت می باشد. فرم کلی این برچسب به صورت زیر می باشد که کار عمده آن عرضه توضیحات خلاصه درباره صفحه طراحی سایت شما می باشد :

<”=meta name=”description”content>توضیحات در ارتباط با صفحه">

توضیحاتی که شما درباره صفحه سایت تان در این برچسب در فهرست نتیجه های سرچ نشان داده می شود اگر این نوشته طولانی تر هم باشد مشکلی ایجاد نمی کند ولی سفارش می کنیم خلاصه تر توضیحات صفحه سایت و فروشگاه ساز خودتان را بنویسید بالاخره هر چه باشد توضیحات خلاصه شده صفحه شما در این بخش هدف است نه شرح مفصل آن.

برای مطالعه بیشتر در باره مفاهیم و کلمه های مهم در سئو سایت به لینک داده شده نگاهی بیندازید.

 

چاپایمیل