خصوصیات یک وب سایت خوب

سایت خوب یا بد؟ سوالاتی زیادی پرسیده می شوند درباره اینکه چه چیزهایی یک وب سایت را عالی می‌کنند؟
امروز داشتم راجع به این مسئله فکر می‌کردم که پستی راجع به راه‌های پیشرفت و بهتربودن یک وبسایت بنویسم که‌ این مطلب هم به درد طراحان در طراحی سایت می‌خورد و هم برای افراد معمولی که با استفاده از وب سایت شان می‌خواهند تجارت شان را تبلیغ کنند مناسب است. آنچه که پیش روی شماست، حاصل ۱۵ سال تجربه من در این صنعت است.

 یکی از خصوصیات یک وب سایت خوب داشتن بازدید از موتورهای جستجوگر است.

خصوصیات یک وب سایت خوب

 

در هر تجارتی، برای موفق شدن به زمان نیاز دارید و همانطور که از کلمه «زمان» بر می‌آید، این امر طول می‌کشد. راه‌های موفقیت منحصربفرد هستند اما تاثیری که می‌گذارند و تجارت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند بسیار عمیق است. یک نکته مهم این است که وب سایت شما چگونه کد یا رمزگذاری می‌شود. راهی که وبسایت شما از آن طریق، کد یا رمزگذاری می‌شود، تعداد بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. منظورم از رمزگذاری این است که هنگام سرچ کردن توسط مخاطبان، وبسایت شما با چه کلمات کلیدی‌ای در موتور جستجوگر پیدا می‌شود. با یک رمزگذاری خوب می‌توانید دامنه این لغات کلیدی را گسترش داده و در نتیجه امکان یافت شدن وب سایت شما توسط مخاطبان بالا می‌رود. از این روش برای افزایش رتبه سایت هم استفاده می کنند. یک راه دیگر هم، استفاده از کلمات دوپهلو است، یعنی کلماتی که دو معنی می‌دهند. اینگونه برای سئو سایت با یک تیر دو نشان زده‌اید. برای مطالعه بیشتر به مطلب فاکتورهای تاثیرگذار سئو در طراحی سایت مراجعه کنید.

وب سایت‌ها مثل مجله‌ها نیستند که فضای محدودی داشته باشند، پس فشای شما به اندازه مجلات محدود نیست و باید از فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید. از طرفی دیگر هم مجلات را در قفسه‌ها و کتابخانه‌های محدود می‌گذارند و می‌فروشند در حالیکه در فضای مجازی، قفسه‌های شما، موتورهای جستجوگری مثل google، Bing و... هستند که وب سایت‌ها نیز نقش مجلات را در این قفسه‌ها ایفا می‌کنند تا شما محصولات تان را در آن‌ها عرضه کنید. پس باید دقت در طراحی آن دقت بیشتری کنید.

در حال حاضر ۹۰ درصد مردم آنچه را که می‌خواهند در این موتور‌ها جستجو می‌کنند و می‌یابند. شما یک تجارت دارید و می‌خواهید در آن موفق شوید. پس به یک وبسایت نیاز دارید تا مردم با استفاده از موتورهای جستجوگر بتوانند شما را پیدا کرده و محصول شما را ببینند. یادتان باشد که قبل از داشتن یک وب سایت باید با موتورهای جستجوگر آشنا شده باشید.

حدود ۵ سال پیش بود که سرپرست تیم ما یک تجارت فرعی را راه اندازی کرد و ما هم بعنوان یک تیم مامور شدیم که به او نشان دهیم که چگونه وبسایتش می‌تواند تجارتش را تحت تاثیر قرار دهد و در آن زمان بود که این‌ها را آموختم. از مسئله دور نشویم... سوال ما این بود که چگونه می‌توانیم یک وبسایت خوب داشته باشیم؟ گذاشتن یک رمزگذاری یا کد خوب فقط قسمتی از جواب این سوال است. علاوه بر داشتن یک رمزگذاری خوب، طراحی هم مهم است. یک طراحی سایت خوب، طراحی‌ای است که صرف نظر از هزینه‌های کارخانه، شرکت یا تجارتتان انجام شود. یک طراحی خوب، اندکی خودخواهانه است و طراح باید آنچه را که بنظر خودش بهترین می‌آید انتخاب کند، بجای اینکه نیاز مشتری، میل و یا خواسته او را در نظر بگیرد.

محتوای نوشتاری طراحی سایت

یک امر مهم دیگر محتوای نوشتاری شماست. خودتان بنشینید، بنویسید، ویرایش کنید و مطلب را در وب سایت بگذارید بدون اینکه از جایی کپی کرده و یا الهام بگیرید. کپی کردن، وب سایت شما را مثل یک درخت پاییزی در جنگل می‌کند که هیچکس آن را نه می‌بیند و نه می‌شنود. یک نکته مهم دیگر، قابل استفاده بودن یا usability است. آیا می‌توانید از این وب سایتی که بازش کرده‌اید استفاده کنید و آیا کارآمد است؟ آیا می‌توانید صفحه مد نظرتان را در آن پیدا کنید؟ آیا صفحات باز می‌شوند؟ با چه سرعتی باز می‌شوند؟ اگر پاسخ به سوالات ذکر شده مطلوب نیست، وب سایت کارآمد نبوده و مشتری ناامید شده و از وبسایت شما خارج می‌گردد.

از تجارت خود و راجع به خودتان جزییاتی را در صفحه وب سایت خود بگذارید. راجع به خودتان، کارتان وا گر محصولی دارید، محصول تان، در آنجا بنویسید تا مشتری شما را بشناسد. هنگامی که کسی شما را، تجارت و یا صنعت شما را سرچ می‌کند، علاوه بر هر چیز دیگری می‌خواهد سابقه شما را ببیند و راجع به شما بداند. راجع به محصولات و هر خدمت خاصی هم که دارید توضیح دهید.
همه آنچه که ذکر شد می‌تواند مخاطب شما را تحت تاثیر قرار دهد. خلاصه اینکه در دنیای امروز، مخاطب شما آنقدر قدرت دارد که بتواند به تجارت شما کمک کند و یا اینکه به آن صدمه بزند. و شما هم بیشتر از همیشه قدرتمند هستید تا با داشتن یک بازار و کسب و کار خوب، بهترین باشید. بهترین باشید، با مشتری مهربان باشید و بهترین سرویس و خدمات را داشته باشید و اگر وبسایتی دارید، سعی کنید آن را به بهترین نحوه عرضه کنید تا بهترین به نظر برسید.

چاپایمیل