نقش بهینه سازی سایت و تحلیل واژه های کلیدی آن در طراحی سایت

نقش بهینه سازی سایت و تحلیل واژه های کلیدی آن در طراحی سایت

چگونه کلمات کلیدی طراحی سایت را تحلیل کنیم؟

سئو یا همان بهینه سازی سایت در طراحی سایت یکی از مهمترین قسمت ها و به معنی بهینه کردن سایت در نزد موتورهای جستجوگر مانند گوگل می باشد. بهینه سازی سایت در واقع پیاده سازی الگوریتم ها و استانداردهای گوگل بر روی سایت است که باعث می شود سایت ما در صفحه نخست گوگل به وسیله واژه های کلیدی ویژه به بهینه سازی دست پیدا کند.

هنگامی که از طراحی سایت آسوده شدید و همه مراحل طراحی سایت را پشت سر گذاشته اید حالا نوبت بهینه سازی سایت شماست تا بتوانید آمار بازدید و ترافیک سایت تان را بالا ببرید. شما با بهینه سازی سایت خودتان در نزدی موتورهای جستجو گر قادر خواهید بود هم کیفیت سایت تان را بالا ببرید و هم کاربران بیشتری را به سمت سایت تان جذب کنید.

نقش بهینه سازی سایت در طراحی سایت

اگر می خواهید طراحی سایت تان را بهینه کنید بایست به نکته های گوناگونی نظیر کاربران، امکانات آماده ،مرورگرها ، شیوه های سرچ و از همه اساسی تر به راهکارهای موتورهای جستجو دقت بسیاری بکنید. برای اطلاعات بیشتر به مطلب روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مراجعه کنید. 

وقتی از طراحی سایت و به صورت کلی مدیریت سایت صحبت می کنیم همواره حرف از استفاده کننده ها و کاربران در میان است. ولی شرط مهم بر اینکه کاربران را به سمت طراحی سایت خودتان جذب کنید در این نکته نهفته است که بتوانید سایت تان را به وسیله کاربران اینترنت مشاهده پذیر کنید. هر طراحی سایت قادر است سایتی با ابزارها و قالب های خیلی زیبا و خیره کننده داشته باشد ولی اگر دستیابی به درون مطالب سایت و ابزارهای آن ممکن نباشد ، نظیر فروشگاهی است که کالاهایش را در کمد دیواری خانه برای خودش نگه داشته است و برای عرضه به مشتری ها چیزی در چنته ندارد.

اگر مشغول طراحی سایت هستید بایست در وهله اول بدانید که بهینه سازی سایت کاملا قسمتی از پروسه طراحی سایت می باشد و نمی توان آن را به منزله فرایندی بعد از پایان یافتن کار طراحی در نظر گرفت.

نقش بهینه سازی سایت و تحلیل واژه های کلیدی آن در طراحی سایت

به عنوان طراح سایت همواره موردهایی نظیر کاربری راحت و آسان ، اندازه های صفحه های طراحی شده ، گرافیک زیبا و محدودیت عمل را در نظر داشته باشید. ولی از طرفی هم بایست بدانید که بهینه سازی سایت اصلی ترین قسمت طراحی سایت شما قلمداد می شود. به این خاطر که بیشتر از 80% آمار بازدید سایت شما در نتیجه سرچ کاربران در موتورهای جستجو به دست می آید. اگر در طراحی سایت استانداردهای موتورهای جستجو را لحاظ نکنید، طراحی سایت تان بازدیدکننده ای نخواهد داشت.

خیلی از سایت هایی که تا به امروز نماینده جایزه بهترین طراحی سایت گشته اند به خاطر در نظر نداشتن بهینه سازی سایت در طراحی سایت از جانب موتورهای جستجو رنگینگی دریافت نکرده اند.

خیلی از مشاوران بهینه سازی توصیه می کنند تا قسمت های مهم و بنیادی سایت را از نو و با توجه با استانداردهای موتورهای جستجو طراحی کنید.

هنگامی که سایت بازدیدی نداشته باشد ، "تجربه کاربر" بی معنی می شود.

بیشترین واژه های کلیدی سرچ شده مربوط به واژه های غیر برند است.

نقش بهینه سازی سایت و تحلیل واژه های کلیدی آن در طراحی سایت

مشتری طراحی سایت و بهینه سازی سایت

خیلی از مشتریان به اشتباه فکر می کنند که رنگینگ سایت آنها مرتبط با واژه کلیدی انتخابی آنها می باشد. و اغلب وقتی  که از بهینه سازی سایت حرف زده می شود برداشت های گوناگونی مطرح می شود. بهتر است در وهله نخست بیان داده شود که بهینه سازی سایت و فرایند بهینه سازی سایت کاری علاوه بر بقیه خدمات می باشد و در صورت تمایل می توانید به مشتریان شرح دهید که بهینه سازی داخلی و خارجی و طراحی سایت شایسته چه تاثیری بر روی نتیجه کسب و کار شما دارد.

پس اگر شما فقط به طراحی سایت بپردازید بدون اینکه به بهینه سازی سایت کاری داشته باشید دست آخر هدف مشتری را نادیده گرفته اید. چرا که این طراحی هرچند زیبا و خیره کننده باشد تا زمانی که رتبه ی خوبی در موتور جستجو نداشته باشد مشتری هم به دنبال نخواهد داشت. هدف اصلی طراحی سایت به وجود آوردن وسیله ای برای بهبود وضعیت کسب و کار است.

انواع بهینه سازی سایت در طراحی سایت

امروزه بهینه سازی سایت در جهت موتورهای جستجو به دو دسته مهم تقسیم می شود:

بهینه سازی سایت داخلی (30%) - که دربرگیرنده معماری سایت ، محتوای داخل سایت و شیوه برنامه نویسی سایت می باشد. بهینه سازی سایت خارجی (70%) - معمولا به منزله لینک های خارجی و سیگنال های اجتماعی لحاظ می گردد. به عنوان طراح سایت شما بایست روی بهینه سازی سایت داخلی فوکوس نمایید.

بهینه سازی سایت پیش موتور های جستجو  عبارت است از مجموعه روشها و فنونی که یک سایت را در نزد موتورهای جستجویی چون گوگل، یا هو یا مایکروسافت پر ترافیک و پر بازدید می کند. بهینه سازی سایت را می توان در دو بخش اصلی  به دید آورد:

۱- off-page بهینه سازی سایت: اعمالی که از طراحی سایت تان مستق صورت می گیرد .

۲ – on-page بهینه سازی سایت: اعمالی که باعث تغییرات در طراحی سایت تان می شود تا رنگینگ بهتری را در نزد موتور های جستجو به دست آورد.

توجه کنید که یک طراحی سایت به صورت کامل در نزد موتور های جستجو بهینه سازی سایت انجام نمی شود مگر اینکه شما هر دو قسمت بهینه سازی سایت  off-page و on-page  را عملیاتی کرده باشید.

نقش بهینه سازی سایت و تحلیل واژه های کلیدی آن در طراحی سایت

بهینه سازی سایت خریدن لینک های اسپانسر شده و شماره یک در سیستم تبلیغات موتور جستجوگر گوگل و فقط بیان داشتن طراحی سایت خوب در گوگل نمی باشد. تهیه کردن این نوع تبلیغات مربوط به SEM یا Search Engine Marketing  است که در حیطخ سیستم بازاریابی موتور های جستجو است و شامل بهینه سازی سایت های معمولی نمی شود. بهینه سازی سایت به معنای درجه اول بودن اسم شرکت شما هم نیست.

اگر طراحی سایت شما همین الان در رتبه یازدهم جستجوی جمله “نحوه درست کردن تخم مرغ” هست، برای این که رتبه جستجوی این جمله در طراحی سایت شما بهتر و بهینه شود بایست از بهینه سازی سایت استفاده کنید. از آنجا که موتور های جستجو در اینترنتت هر روز متداولتر می شوند تا حدودی  هر کسی که بخواهد در اینترنت و فضای مجازی  دیده شود باید از برتری های بهینه سازی سایت بهره ببرد.

در زمینه های طراحی سایت و بهینه سازی سایت  یک واژه کلیدی عمومی واژه ای می باشد که خیلی از مردم برای آن در موتورهای جستجو سرچ می کنند به خاطر اینکه امکان دارد دیدگاهی تار و نامعلوم  نسبت به چیزی که به دنبالش هستند داشته باشند. واژه های کلیدی عمومی خیلی کوتاه می باشند و در روند بهینه سازی سایت خیلی ویژه نمی باشند ( مثلا واژه های کفش یا ورزش ) . این واژه های کلیدی خیلی سخت می توانند در گوگل رتبه نخست را بدست آورند به این خاطر که تعداد بسیار زیادی طراحی سایت و فروشگاه ساز با این واژه ها هستند که محتوای مشابهی را با این واژه ها در برگرفته اند. اما اگر شما بتوانید رتبه خوبی را برای هر یک از واژه های کلیدی عمومی به دست آورید طراحی سایت شما به موفقیت بی نظیری دست پیدا خواهد کرد و تعداد بازدیدکنندگان شما و ترافیک تان بالا خواهد رفت و متناسب با آن بر مشتری های شما نیز افزوده خواهد شد.

به طور خلاصه : تلاش کنید که برای واژه های عمومی رتبه به دست بیاورید هر چند زمان خیلی زیادی لازم داشته باشد و به آن به عنوان پروژه ای طولانی مدت نگاه کنید. ما به تازه کاران توصیه می نماییم که یک واژه کلیدی عمومی را برای انجام روند بهینه سازی سایت انتخاب کنند و بر روی واژه مراحل بهینه سازی سایت را پیاده نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب چهار عامل مهم عمومی بهینه سازی سایت در جهت بالا بردن آمار بازدید سایت مراجعه فرمایید. 

نقش بهینه سازی سایت و تحلیل واژه های کلیدی آن در طراحی سایت

بهینه سازی سایت و تحلیل واژه های کلیدی آن در طراحی سایت

پیش از اینکه شما قادر باشید طراحی سایت فروشگاهی را برای موتور های جستجو بهینه نمایید ، نخست بایست بدانید که کدام واژها برای هدف شما مناسب هستند و آنها را انتخاب کنید برای آغاز کار  بهتر است 3 یا 4 واژه کلیدی را برای طراحی سایت تان  که احتمال می دهید در بهینه سازی سایت نیز جواب بدهد را انتخاب کنید. همه این واژه ها را ملکه دهنتان بکنید و در زمان بهینه کردن طراحی سایت تان به آنها فکر کنید و درصدد راه هایی باشید که آنها را به ده رتبه اول صفحه نخست موتور جستجوگر مثلا در گوگل برسانید.

گوگل در بین موتورهای جستجوگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است شما اگر بتوانید در گوگل رتبه خوبی را به دست آورید مسلما در سایر موتورهای جستجو نیز وضعیت تان خوب خواهد بود. پس گوگل معیار خوبی برای بهینه سازی کردن سایت تان می باشد. این واژه های انتخابی شما هم می تواند از واژه های عمومی باشند و هم از واژه های خاص و ویژه و تخصصی.

نقش بهینه سازی سایت و تحلیل واژه های کلیدی آن در طراحی سایت

تحلیلگر بهینه سازی سایت

امکانات ارزیابی واژه های کلیدی دربرگیرنده دو قسمت جادویی و یک قسمت آمارگیری دشوار هستند. برای اینکه قادر باشید از روشهای بهینه سازی سایت به صورت مناسب و مفید بهره مند شوید برای هر یک از صفحه های طراحی وب سایت تان بیشتر از دو تا سه واژه کلیدی را انتخاب نکنید. یکی از خطاهای رایج تازه کاران بهینه سازی سایت آن است که برای هر صفحه بیشتر از ۵۰۰ واژه کلیدی را معین می کنند و در ضمن توقع هم دارند که در گوگل برای این واژه ها رتبه نخست و یک لحاظ کند. در حالی که این کار امکان دارد ده سال به درازا بکشد اما برای اکنون سایت تان چندان کارآمد و مناسب نیست و بیشتر به شوخی شبیه است. در حال حاضر موتور های جستجو از الگوریتم های خیلی دشوار و پیچیده ای بهره می گیرند و به همین خاطر نمی شود آنها را دور زد و از راه های غیرمعمول و یا میانبر به خواسته و هدف خود رسید.

 بنابراین بهتر است در طراحی سایت فروشگاهی با تعداد واژه های کلیدی اندکی کار خود را شروع کنید و بعد از موفق شدن در همین واژه های کلیدی اندک به سراغ دیگر واژه ها بروید  برای طراحی سایت های تازه معمولا امکان ناپذیر است که از همان شروع  برای تعداد زیادی از واژه های کلیدی رتبه خوبی به دست آورد.

 

چاپایمیل