چگونه یک فرم مناسب برای صفحه های سایت طراحی کنیم؟

چگونه یک فرم مناسب برای صفحه های سایت طراحی کنیم؟

چگونه فرم صفحه های طراحی سایت خود را به صورت بهینه طراحی کنید؟

فرم ها و نحوه طراحی آنها برای خیلی از کسانی که به طراحی سایت مشغولند تبدیل به دغدغه اصلی شده است، شاید برای آنها کاری سخت و طاقت فرسا نیز بیاید. اما طراحی آن کاری لازم و مفید برای طراحی سایت است و نقش پراهمیتی در همه طراحی سایت ها بازی می نماید. مثلا در هنگام دریافت اطلاعات مشتری وقتی که می خواهد محصول یا خدماتی را از فروشگاه ساز شما خریداری نماید و نیاز به متصل شدن به درگاه بانکی دارد.

در صورتی که شما از مخاطبان طراحی سایت خود بخواهید تا با حضورشان در سایت شما، رنکینگ وب سایت شما را افزایش دهند چاره دیگری ندارید به جز اینکه فرم های مناسب برای طراحی سایت خود کار کنید. این کار حداقل کاری است که می توانید برای بالا بردن رتبه بندی سایت خود بکنید. در این نوشته با نحوه طراحی فرم ها برای صفحه های طراحی سایت بیشتر آشنا می شویم. این کار از طرفی با سئو سایت شما مرتبط است.

چگونه یک فرم مناسب برای صفحه های سایت طراحی کنیم؟

در طراحی فرم از موارد زیر دوری کنید

استانداردهای لازم برای طراحی یک فرم روشن است و در بردارنده چندین فیلد می باشد که می توان موارد زیر را در آنها قرار داد از جمله: اسم, نشانی ایمیل, شماره تماس. حالا آنچه باید در اینجا به یاد داشته باشید این است که از قرار دادن اطلاعات اضافی و موارد زاید جدا بپرهیزید و از مشتری نخواهید که موارد بی مربوط را در فیلدها پر کند.

از فرم های طولانی خودداری کنید از مشتری نخواهید که برای شما داستان تعریف کنند و وارد جزییات بی مورد درباره خودشان شوند. این کار باعث آزرده خاطر شدن کاربران شما می شود و آنها را از بودن در سایت شما خسته می کنند.

چگونه یک فرم مناسب برای صفحه های سایت طراحی کنیم؟

به این نمونه توجه کنید: سایت Vast.com یک سایت کاربری است که مخاطبانش قادر هستند با دادن توضیحات طولانی و مفصل، انواع خودرو و خانه و غیره را در آن جستجو کنند.

 

فیلدهای کم و زیاد را در طراحی سایت خود مدیریت کنید

آیا فیلدهای کم برای طراحی سایت مناسب هستند یا فیلدهای زیاد؟ این سوالی است که پرسیده می شود و جواب درستی ندارد به این خاطر که طول استاندارد و تعداد معینی برای فیلدها مشخص نشده است و کاملا اختیاری می باشد. اما شما باید توجه کنید که به موقع از آنها استفاده کنید. در زمانی که لازم نیست اطلاعات زیادی از مشتری بگیرید لزوم استفاده از فیلدهای زیاد می تواند به سایت شما صدمه بزند. پس در این مواقع باید از فیلدهای کوتاه و کم استفاده کنید و در مواقع لازم از فیلدهای زیاد و طولانی بهره بگیرید.

اما اصلی که همیشه باید رعایت کنید آن است که تعداد فرم های خود را به صورت منطقی انتخاب کنید و هر چه کمتر باشد برای صفحه های شما بهتر است. در صفحه ای که تعداد فیلدها کمتر است کاربر راحت تر می ماند و احساس راحتی بیشتری می کند.

برای روشن شدن قضیه به این نکته توجه کنید: تصور کنید شما فرمی دارید که کمترین اطلاعات را نظیر اسم و ایمیل و شماره تماس را در خود جای داده است و از کاربر می خواهد خود شما در آن احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

اما در هنگامی که خود کاربران تمایل داشته باشند با شما همکاری بیشتری بکنند در اینجا هم، ابتدا اطلاعات کمتری از آنها دریافت کنید و سعی کنید موارد جزیی را به دفعات بعدتر بگذارید و یا طوری فیلدهای خود را طراحی کنید که بتوانید به اطلاعات دقیقی از کاربران تان برسید.

چگونه یک فرم مناسب برای صفحه های سایت طراحی کنیم؟

فقط از اسامی و شرح های معین به همراه فرم های طراحی سایت بهره بگیرید

این دقیقا همان موردی است که خیلی از طراحان آن را رعایت نمی کنند، سعی کنید از واژه ها و موارد معینی برای شرح فرم ها استفاده کنید. کلمات نامربوط و ناآشنا برای کاربر می تواند خسته کننده و نامناسب باشد.

یکی از نتیجه هایی که می توان از این نوشته گرفت این است که شما با این کار خواهید توانست کاربران را در داخل کردن مناسب و اثرگذارتر اطلاعات یاری کنید و آنها را در طراحی سایت و فروشگاه ساز خود ماندگارتر کنید و همچنین اطلاعاتی دقیقی از آنها در مجموعه خود داشته باشید. پس سعی کنید منطقی رفتار کنید و خودتان را به جای کاربر بگذارید و با او همراه باشید تا بتوانید فرم مناسبی برای طراحی سایت خود طراحی نمایید

 

چاپایمیل