طراحی سایت قدرتمند دارای چه ویژگی هایی است؟

طراحی سایت قدرتمند دارای چه ویژگی هایی است؟

چگونه سایتی قدرتمند طراحی کنیم؟

خصوصیت محکم بودن طراحی سایت باعث پایداری آن در طول زمان می شود و همچنین استفاده آن را راحت تر و کاربردی تر می نماید. همینطور دست شما را برای انتقال تجربه های نو به مخاطبان بازتر می گذارد.

شرح استوار بودن طراحی سایت برای دیگران شاید کمی دشوار باشد. اما اگر بخواهیم به زبانی ساده آن را توضیح دهیم می توانیم بگوییم که محکم بودن و قوی بودن یک طراحی سایت شبیه زنجیره ای می باشد که همه بخش های طراحی سایت را به یکدیگر ربط می دهد این خصوصیت برای فرووم های تبلیغاتی، برندهای تجاری و تولید کالایی که سودمند و کاربردی باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

اولین کار در طراحی سایت قدرتمند: به رنگ ها و شکل های استفاده شده دقت کنید

رنگ قادر است نقش مهمی در ارتباط دهی بین یک برند تجاری و عوامل دیداری طراحی سایت داشته باشد. در واقع اولین برخورد مخاطبان طراحی سایت به وسیله رنگ ها انجام می شود هدف و خواسته های شما با رنگ به چشم کاربران می آید. به برندهای مشهور دنیای وب توجه کنید همه دارای بک رنگ خاص هستند اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که نام این برندها همیشه با رنگ شان در یادتان مانده است. سایت هایی نظیر فیسبوک، کوکاکولا، تی- موبایل و غیره.

برای ایجاد پالت رنگ های یک طراحی سایت، یک رنگ شاخص را انتخاب نمایید و از مفهوم نظری و روانشناسی رنگ ها کمک بگیرید تا قادر باشید رنگ های مکمل کننده را نیز به آن طراحی بیفزایید. از قواعد معینی به منظور هر رنگ بهره بگیرید و به این فکر کنید که رنگ ها در طراحی به چه نحوی به نظر می آیند. به این قواعد عمل کنید تا تاثیر رنگ را در طراحی سایت به عینه مشاهده کنید.

طراحی سایت قدرتمند دارای چه ویژگی هایی است؟

دومین کار در طراحی سایت قدرتمند: سایز تایپوگرافی، فاصله گذاری ها و موقعیت

تایپوگرافی نیز همانند رنگ باید از اصولی خاص پیروی کند که شما برای آن تعیین می کنید. یک تایپوگرافی و سایز متفاوت و شاخص برای آن انتخاب نمایید. با این انتخاب اولیه بقیه اندازه ها را هم هماهنگ کنید.

هنگامی که موضوع سبک های طراحی سایت به میان می آید، شما بایست یک مدل خاصی از نوشتن، سایز، فاصله گذاری و موقعیت را با سی اس اس انتخاب کرده باشید و هر تگ موجود در طراحی سایت دارای نوع نوشتن درستی باشد.

نوعی از نوشتن که در محلی مثل نوار جستجو به کار می رود، باید نظیر سایر مشخصه ها محکم و پایدار باشد. اگر هر مورد جستجوی کننده طراحی سایت دارای تایپوگرافی مختلفی باشد، مخاطبان را گیج می کند. باید پایداری هر یک از موارد طراحی سایت تثبیت شود و کاملا از قوانینی که خودتان برای هر یک گذاشته اید پیروی نماید تا باعث سردرگمی کاربران نشود و آنها با آن آیتم ها همدلی کنند.

سومین کار در طراحی سایت قدرتمند: سایز و ارتباط های میان فاکتورهای طراحی سایت

سایز موارد موجود در طراحی سایت مطابق با سبک طراحی شما تعییم می شود. اگر بخواهید عکس ها و شکل ها را با اندازه های متفاوتی در سایت تان قرار بدهید در سایت تان ناهماهنگی به چشم خواهد خورد و سایتی بی ریخت و نامنظم خواهید داد که چشم مخاطبان را خسته خواهد کرد. اندازه های یکنواخت از لحاظ دیداری به مخاطبان کمک می کنند و یک تعادل در سایت ایجاد می نمایند.

طراحی سایت قدرتمند دارای چه ویژگی هایی است؟

چهارمین کار در طراحی سایت قدرتمند: فضاهای خالی

فضای خالی بین مطالب شما نیز در چشم مخاطبان تاثیرگذار است این فاصله ها نیز باید حالتی منطقی داشته باشد، نه به یکدیگر چسبیده باشند و نه فاصله های ناهماهنگی از هم داشته باشند. برای این کار نیز شما باید خودتان قواعدی را تعییم کنید و از ابتدای طراحی سایت آنها را رعایت کنید. فاصله گذاری متناسب را هم در سطح افقی و هم در سطح عمودی رعایت کنید. به روابط میان عوامل شبیه به هم و میتمایز دقت کنید و با ت.جه به کارکردهای هر یک آنها را از هم جدا کنید و با توجه به قوانین ثابتی که در این باره تعیین کرده اید درباره آنها عمل کنید.

پنجمین کار در طراحی سایت قدرتمند: موارد دیداری همگانی در طراحی سایت

موارد دیداری یک نام تجاری در طراحی سایت فروشگاهی ، نظیر تصاویر باید جلوی چشم بیننده سایت قرار بگیرد. این موارد در هر قالبی طراحی شده باشند باید هویتی یکسانی داشته باشند. برای این کار معمولا از تصویرهای متداولی بهره می گیرند. بعضی از نام های تجاری برای استفاده از موارد دیداری، از قواعد و اصول متفاوتی کمک می گیرند.

دقت کنید که این موارد دیداری کیفیت بالا، شفافیت مناسبی داشته باشند تا به دفعات مورد استفاده قرار بگیرند.

طراحی سایت قدرتمند دارای چه ویژگی هایی است؟

ششمین کار در طراحی سایت قدرتمند: الگوهای مخاطبان طراحی سایت را تشخیص بدهید

طراحی سایت شما باید شبیه سایر موارد طراحی ها عمل نماید و از نمونه های تایید شده مخاطبان تبعیت نماید. معمولا طراحان طراحی سایت می خواهند کارهای میتمایزی از بقیه طراحی ها انجام دهند تا طراحی متفاوت و کارآمدی داشته باشند.

اگر یک طراحی سایت و یا فروشگاه ساز نظیر چیزی که مخاطبان می خواهند طراحی شده باشد مسلما بازدیدکننده ها را به سوی خود جذب خواهد کرد. این مورد بسیار اهمیت دارد این کار باید هدف طراحی سایت باشد. طراحی سایت باید بتواند الگوهای درخواستی بازدیدکننده ها را کشف کند و با توجه به آن الگوها دست به طراحی بزند.

در این نوشته 4 مدل از الگوهای متداول را که به وسیله بازدیدکننده های طراحی سایت دنبال می شود را برای شما معرفی می کنیم:
الگوی محتوای طراحی سایت: سبک و طرز بیان مطالب و برند تجاری شما
الگوی نشانه گذاری: HTML و سی اس اس که می خواهید در طراحی صفحه های طراحی سایت تان استفاده کنید
الگوی طراحی سایت: مشاهده هر یک از عوامل موجود در طراحی و شیوه های مرتبط با آن
الگوی اجرایی و عملی: به چه نحوی مخاطبان طراحی سایت به موارد طراحی شده نظیر دکمه ها، منوها و یا آیکون ها عکس العمل نشان می دهند.

طراحی سایت قدرتمند دارای چه ویژگی هایی است؟

هفتمین کار در طراحی سایت قدرتمند: راه های ارتباطی با مخاطبان طراحی سایت

این کار راجع به جستجو کردن طراحی سایت نمی باشد ولی خیلی به آن نزدیک است. هر رابط کاربری و راه های ارتباطی بایست نظیر این موضوع عمل کند. لینک ها به طور مستقیم یا در یک تب تازه باز می شوند (برای هر لینکی این مورد را اجرا کنید).

دکمه ها دارای رنگ شبیه به هم می باشند.

جستجو و جهت یابی در یک جا قرار می گیرند و گزینه های شبیه به همی را دارا هستند.

پاورقی ها و نوارهای کناری باید در یک جا و یک سایز قرار گیرند (پاورقی را در یک صفحه بزرگ و در صفحه دیگر کوچک طراحی نکنید)

آیکون ها قابل شناسایی می باشند و همان طوی طراحی شده که مخاطب سایت شما می خواهد.

موارد قابل کلیک همواره آسان و راحت در دسترس مخاطبان می باشند.

چاپایمیل