درباره اهمیت قرار دادن مطالب طراحی سایت در بالای اسکرول ها

درباره اهمیت قرار دادن مطالب طراحی سایت در بالای اسکرول ها

با گذاشتن مطالب در بالای اسکرول ها یک مجله اینترنتی بسازید

یک بحث دایمی راجع به اینکه آیا طراحی مطالب طراحی سایت ها در بالای اسکرول ها لازم دارد یا نه، وجود دارد. این طراحی های جذاب این بخش از طراحی سایت ها که مخاطبان مشاهده می کنند، بیشتر تحت تاثیر تغییرات در فناوری است.

محلی که اسکرول ها در نمایشگر گذاشته می شوند، با بالا بردن سایز نمایشگرها و سایزی که مخاطبان مرورگر شان را تنظیم می نمایند، در حال عوض شدن است.

درباره اهمیت قرار دادن مطالب طراحی سایت در بالای اسکرول ها

پیشینه گذاشتن مطالب در بالای اسکرول طراحی سایت

فکر اولیه اسکرول ها از صنعت چاپی آمده است. معنای اسکرول ها بر اساس روزنامه ها شکل گرفته است و پایه تئوری جلب مخاطبان به طراحی سایت را شکل می دهد. روزنامه ها داستان ها، عکس ها و متن ها را در بالا صفحه قرار می دهند تا خوانندگان را ترغیب کنند. اسکرول ها در طراحی سایت فروشگاهی به همین ترتیب کار می کنند- طراحان طراحی سایت باید بهترین مطالب شان را در بالای صفحات طراحی سایت قرار دهند، از این رو مخاطبان مجبور نیستند از اسکرول یا ماوس برای مشاهده مفهوم ها استفاده کنند.

گذاشتن مطالب تان در بالای اسکرول ها در هر موقعی، یک راهکار به حساب می آید. نه تنها سبب می شود که مطالب طراحی سایت ها در هر نمایشگر یا سایز مرورگرهای گوناگون دیده شود، بلکه در موبایل ها و تبلت ها نیز قابل دسترسی است. بسیاری از طراحان طراحی سایت از مواردی که دارای بیش از 500 تا 600 پیکسل می باشند در بالای اسکرول ها استفاده نمی کنند. بر پایه نتایج GOOGLE LABS، 90 درصد مخاطبان طراحی سایت یا فروشگاه ساز قادر هستند همه مطالب پراهمیت را بالای 500 پیکسل مشاهده کنند، این آمار در 60 درصد به 600 پیکسل نیز می رسد و در 30 درصد به 700 پیکسل افزایش می یابد.

درباره اهمیت قرار دادن مطالب طراحی سایت در بالای اسکرول ها

گذاشتن مطالب طراحی سایت در بالای اسکرول

طراحان طراحی سایت از زمان پیدایش اینترنت، مطالب طراحی سایت را در بالای اسکرول ها طراحی می نمودند. در دهه نود میلادی، افراد از اسکرول استفاده نمی نمودند و از طراحی سایت های بدون ماوس استفاده می کردند.

طراحی مطالب طراحی سایت ها در بالای اسکرول نظیر یک جلد مجله است که نشانگر چیزهایی است که در طراحی قابل مشاهده است. با کلیک ها و اسکرول های کمتر، مخاطبان طراحی سایت قادر هستند به سایر مطالب هم سری بزنند.

گذاشتن مطالب طراحی سایت در بالای اسکرول ها، برای جلب نظر مخاطبان طراحی سایت مهم است. این نکنه اولین اثری است که طراحی سایت شما بر روی مخاطب تان می گذارد و به آنها مجال می دهد تا تصمیم بگیرند که این طراحی سایت برایشان مفید است یا نه. موارد دیداری و پیامی که می خواهید به مخاطب انتقال بدهید خیلی اهمیت دارد.
گذاشتن مطالب طراحی سایت در بالای اسکرول ها یک هنر محسوب می شود. هنگامی که فضای سایت تان اندک است، باید از شلوغ کردن مطالب در سایت خودداری کنید و به طور مناسبی فضا را برای مطالب پراهمیت طراحی سایت مدیریت نمایید. تلاش نمایید در این فضا موارد پراهمیت و کلیدی را بگذارید: لوگوی شخصی یا شرکتی، داده های مربوط به برند، عکس های شاخص و چشم گیر یا متن های پراهمیت، امکانات جستجو و غیره.

درباره اهمیت قرار دادن مطالب طراحی سایت در بالای اسکرول ها

طراحی سایت برای اسکرول

بسیاری از طراحان، موارد دیداری پراهمیتی را در بالای اسکرول ها قرار می دهند. بررسی های انجام شده در سال 2007، نشان می دهند که مخاطبان طراحی سایت به وسیله اسکرول ها در طراحی سایت و صفحه ها جستجو می نمایند. بهترین طراحی برای صفحه های اسکرول دار، با موارد دیداری اثرگذار آغاز می گردد. هنگامی که در بالای اسکرول ها، مواردی را طراحی نمودید، در پایین اسکرول ها هم این کار را ادامه بدهید. از رنگ و فونت های مناسبی بهره بگیرید. تلاش نمایید از متن ها و عکس های با کیفیت و خوبی هم در پایین اسکرول ها بهره بگیرید.

هنگامی که برای اسکرول طراحی می نمایید، دو مورد پراهمیت در طراحی این موارد وجود دارد. اول لوگو یا بنر تان را همیشه در معرض دید مخاطب ها بگذارید، این مورد را برای امکانات جستجو هم انجام دهید. دوم اسکرول ها را برای استفاده کاربران راحت تر طراحی نمایید.

بسیاری از افراد و کاربران فکر می کنند که گذاشتن مطالب در بالای اسکرول قدیمی و از مد افتاده است، در حالی که اینگونه نیست الان هم این مورد تاثیر خوبی در طراحی سایت و به خصوص در فروشگاه ساز دارد. از طراحی مطالب سایت در بالای اسکرول ها به منظور جذب کردن کاربران استفاده کنید و از گذاشتن مطالب سایت در پایین اسکرول ها در جهت ماندگار کردن کاربران طراحی سایت خود بهره بگیرید.

 

چاپایمیل