طراحی آگهی و بیلبوردهای تبلیغاتی کاری همانند طراحی سایت

طراحی آگهی و بیلبوردهای تبلیغاتی کاری همانند طراحی سایت

چگونه طراحی آگهی ها و بیلیوردهای تبلیغاتی خود را انجام دهیم؟

کار طراحی بعدی شما: طراحی آگهی برای تبلیغات و رویدادها. احتمال دارد این آگهی ها روی بیلبورد شهری نمایان شوند و یا در ابعاد کوچک تری چاپ شوند. نگران نباشید... طراحی آگهی ها با کار های طراحی دیگر نظیر طراحی سایت، متفاوت نیست.

بزرگترین تفاوت میان این کار ها، میزان و مقیاس کار است. سایز این قبیل کار ها خیلی بزرگ تر است. نمونه های دیگری هست که در کار های طراحی آگهی بایست به آن ها توجه داشته باشید: محل، رنگ، تایپوگرافی، کنتراست و اجزای طراحی آگهی که بایست پرینت شود. توجه کردن راجع به این قبیل مولفه ها در ابتدا و یا حتی پیش از آغاز کار طراحی، می تواند تجربه طراحی آگهی بهتری برای شما به همراه داشته باشد.

به سایز و میزان توجه نمایید

در بسیاری از زمانها، طراحی آگهی می تواند یکی از عالی ترین کار های طراحی باشد که تا به حال انجام داده اید. یک تجارت کارت استاندارد دارای 5/3 اینچ عرض و 2 اینچ ارتفاع است؛ یک آگهی پرینتی استاندارد دارای 24 اینچ عرض و 18 اینچ ارتفاع است؛ یک بیلبورد بزرگ استاندارد دارای 14 فوت عرض و 48 فوت ارتفاع است.

سایز و میزان کار های طراحی آگهی، می تواند چالش هایی را برای شما به همراه داشته باشد. ولی خیلی از مفهوم های به کار رفته در این کار، نظیر سایر کار های طراحی است (نظیر طراحی سایت ها).

آگهی ها بایست به گونه ای طراحی شوند و دارای سایزی باشند که از فاصله دور هم خوانده و مشاهده شوند، به این خاطر که عابران فقط چند ثانیه مجال دارند تا در راه خود به این آگهی ها نظری بیاندازند. از این رو، همه چیز بایست بزرگ و ساده باشد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

طراحی آگهی و بیلبوردهای تبلیغاتی کاری همانند طراحی سایت

به محل تبلیغات توجه نمایید

موقعیت آگهی به سایز میزان بزرگ بودن طراحی آن، خیلی اهمیت دارد. اگر محل معین را در نظر ندارید، قادر هستید از محل های پر رفت و آمد استفاده نمایید.

آیا طراحی آگهی بایست در بیلبورد ها باشد، در سایز های کوچک چاپی باشد، روی وسایل نقلیه باشد و یا روی درب های ورودی یا خروجی باشد؟ سپس به رنگ پس زمینه ای که بایست در این محل قرار بگیرد، توجه نمایید. این نمونه ها به شما یاری می نماید تا رنگی که با محیط مورد نظر مطابقت دارد را گزینش نمایید.

محل آگهی می تواند در معین نمودن سایر فاکتور های طراحی تاثیر گذار باشد. احتمال دارد به وسیله دولت و یا شورای محلی هم قانون هایی برای گونه پیام، عکس و یا واژه های آگهی باشد که بایست مراعات نمایید.

اگر یک آگهی در محیط های متفاوتی استفاده می شود، طراحی آگهی کمی سخت می شود. طراحی آگهی های خود را در محل های پر رفت و آمد قرار دهید و ورژن های بسیاری را از آگهی خود حاضر در دست داشته باشید.

به رنگ و گرافیک ها توجه ویژه ای نمایید

رنگ، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که بایست هنگامی که روی کار طراحی آگهی کار می نمایید، راجع به آن تصمیم بگیرید. شما بایست دو مورد زیر را به خاطر داشته باشید:
نام تجاری و هویت
کنتراست و توانایی دیده شدن

برخی زمانها این دو مفهوم در کنار هم عمل می نمایند. گرافیک ها و رنگ بایست به صورت کلی دارای نور و غلطت خوبی باشند. از رنگ های خیلی روشن اجتناب نمایید. رنگ هایی را برای طراحی گزینش نمایید که دارای کنتراست بالایی باشند، به ویژه این کنتراست بایست میان پس زمینه و عکس و یا محتوا باشد.

طراحی آگهی شما بایست برای چند ثانیه بینندگان و یا عابران را به سوژه موجود در آگهی، جذب نماید.

حالا این مورد را با موقعیت آگهی با هم بیامیزید. به این ترتیب توجه نمایید: آگهی شما روی بیلبورد در میان درخت های همواره سبز در بزرگراه هست. اگر پس زمینه طراحی تان هم سبز باشد، آیا طراحی آگهی شما می تواند به خوبی دیده شود؟

به ترتیب به رنگ و سپس به گرافیک ها در طراحی آگهی خود توجه نمایید. یکی از قانون های سنتی طراحی بیلبورد، این است که به هیچ وجه از رنگ آبی در پس زمینه بهره نگیرید که ایده خیلی ناجوری است. طراحی آگهی و بیلبوردهای تبلیغاتی کاری همانند طراحی سایت

تایپوگرافی و پیام ساده

هنگامی که بحث فونت ها به میان می آید، به ساده بودن آن ها توجه نمایید. صرفه نظر از لوگوی کمپانی، یک نمونه فونت ساده گزینش نمایید. از فونت SANS SERIF که دارای عرض حدودا زیادی است، استفاده نمایید.

سایز فونت را بزرگ بسازید. به سایز واژه های از 10 تا 100 توجه نمایید. 10 اینچ از ارتفاع حرف های و 100 فوت برای قابل خواندن بودن و مشاهده شدن واژه ها و حرف ها است.

به تعداد کلی واژه ها هم توجه نمایید. پیام بایست نظیر تایپوگرافی ساده باشد. برای تاثیرگذاری بیشتر ، طراحی آگهی ها نبایست دربردارنده بیش از 15 کلمه باشد. قاعده کلی در این زمینه دربردارنده 3 تا 5 اصل است که در 2 مورد آن ها را خلاصه نمودیم:

مطالب سه خطی، تا 5 کلمه برای هر یک
محتوا پنج خطی، تا 3 کلمه برای هر یک

اگر واژه ها دراز باشند، تعداد واژه ها را کم کنید. دیگر موردی که بایست در تایپوگرافی دقت کنید، استفاده از حرف های های برجسته و دارای خم است. حرف های برجسته می تواند به قابل خواندن بودن آگهی از فاصله دور هم یاری نماید. فقط مطمئن شوید که حرف ها به خوبی دارای فاصله های استانداردی هستند، به صورتی که از فاصله دور سبب سردرگمی عابر پیاده نگردد و برای چشم های عابر پیاده مشکلی پدید نیاورد.


اهمیت کنتراست ها

در حالی که کنتراست ها بخش پراهمیتی از هر کار طراحی هستند، هنگامی که شما فقط چند ثانیه مجال دارید تا توجه اشخاص را جذب نمایید، اهمیت این مورد بیشتر می شود. هر نقطه پراهمیت در آگهی احتیاج دارد تا به خوبی معلوم باشد.

فونت، سایز و سادگی، مولفه های کلیدی در این زمینه هستند. در مورد رنگ ها، کنتراست ها بایست به گونه ای باشند که از سایر مولفه ها متفاوت و قابل تشخیص باشند.

در حالی که برای طراحی آگهی و کنتراست هیچ ترکیب رنگ نهایی نیست، تعدادی از رنگ ها هستند که سبب می شوند از فاصله دور هم طراحی آگهی به راحتی دیده شود:

مشکی و سفید
مشکی و زرد
آبی و سفید
آبی و زرد
سبز و زرد
سبز و سفید
قرمز و سفید
قرمز و زرد


به منظور پدید آوردن ایجاد کنتراست بیشتر میان طراحی آگهی و موقعیت مورد نظر، به حاشیه های طراحی هم توجه نمایید. یک جعبه ساده، ضخیم سفید رنگ و یا مشکی رنگ که عکس را می پوشاند، می تواند در هر موقعیتی برجسته به چشم بیاید. شما در این موقعیت میان محل، ظاهر و پیام طراحی آگهی، کنتراست به وجود آورده اید.


چه اموری در پرینت آگهی ها پر اهمیت است؟

بخشی از طراحی آگهی ها بایست روی نحوه پرینت طراحی آگهی و انواع دیتیل موجود در آن فوکوس نماید. در این مورد هر تصمیم بگیرید، تاثیر گذار است.

دیتایل طراحی آگهی معمولا بر پایه موقعیت طراحی آگهی به دسته هایی تقسیم می شود: ماندگاری آگهی پرینتی در مقابل آگهی دیجیتالی. یکی از متداول ترین طراحی آگهی ها دربردارنده کار کردن روی بنرهای VINYL، بیلبوردهای پرینتی و یا دیجیتالی، نمونه های پلاستیکی و مغناطیسی است. این نمونه ها وابسته به مدل طراحی آگهی، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در ابتدای طراحی به این نکته توجه نمایید که طراحی تان به چه اموری احتیاج دارد، از این رو در تله نمونه های زیاد و مغشوش در طراحی گرفتار نشوید. با وب کندو به روز باشید.

 

چاپایمیل