مولفه های کلیدی برای طراحی سایت امروزی

مولفه های کلیدی برای طراحی سایت امروزی

چگونه یک سایت به روز طراحی کنیم؟

طراحی سایت به روز، یک عملکرد آسان نیست.

با بودن رقیب های اینترنتی که هستند خیلی پراهمیت است تا هنگام طراحی سایت به روز، به جزئیاتی توجه کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که طراحی سایت ما بر بقیه سایت ها پیروز خواهد شد.

برای افرادی که در حال طراحی سایت هستند، مراعات نمونه های زیر خیلی ضروری است.

1.سازگاری طراحی سایت با موبایل ها

با پیشرفت هر روزه افزون فناوری در موبایل ها در سراسر دنیا، خیلی پراهمیت است تا اطمینان حاصل کنیم که طراحی سایت ها با موبایل هم سازگاری می یابد. طراحی سایت که در موبایل ها هم سازگاری دارد، می تواند مخاطب سایت این ابزارها را هم قانع و راضی سازد. این نمونه به این معنی است که طراحی سایت در نمایشگر های کوچک هم کارآیی داشته باشد و اجرا شود. در غیر این صورت، مخاطب طراحی سایت موبایل تنها قسمتی از طراحی سایت شما را خواهد دید. برای اطمینان پیدا کردن از سازگاری طراحی سایت خود در موبایل ها به نمونه های زیر توجه نمایید:

از قالب ریسپانسیو برای طراحی سایت خود استفاده نمایید: این نمونه مولفه های طراحی سایت را قادر می سازد تا در هر نمایشگری، اجرا شوند.

طراحی سایت را برای جستجو ساده کنید: مخاطبان طراحی سایت موبایل می خواهند تا به وسیله لمس صفحه موبایل شان به جستجو در طراحی سایت بپردازند، پس بایست طراحی سایتی اجرا دهید تا با این مفهوم سازگاری داشته باشد.

طراحی سایت را ساده و مشخص کنید: احتمالا می خواهید طراحی سایت تان را پیچیده کنید، اما این امر برای مخاطبان سایت خیلی دشوار است. همواره طراحی سایت تان را به گونه ای طراحی کنید که برای این مخاطبان سایت هم کارآیی داشته باشد.
از آیکون های مربوطه در طراحی سایت بهره بگیرید: برای مولفه های مشخصی در طراحی سایت، آیکون هایی را در نظر بگیرید تا مخاطبان بدانند که در مکان ها بایست کلیک نمایند. به جای نوشتن فیسبوک و توئیتر، آیکون هایی برای این نمونه های بسازید که برای کلیک نمودن آسان باشند.

محتوا را در مرکز توجه و متناسب کنید: مخاطبان طراحی سایت موبایل می خواهند به سرعت نمونه های که می خواهند را به دست آورند. پس مطالب سایت تان را جذاب و کوتاه طراحی نمایید.

مولفه های کلیدی برای طراحی سایت امروزی

2.جستجویابی های مخاطب پسندانه

یک جستجویابی، نمونه ای است که یک طراحی سایت را از باقی طراحی سایت ها متمایز و شاخص می کند. هنگامی که جستجویابی طراحی سایت تان را طراحی می نمایید، مطمئن شوید که طرح بندی مولفه های طراحی سایت تان به سادگی یافته می شود. یک تجربه مخاطبی طراحی سایت بر پایه این است که آیا مخاطبان سایت شما قادرند نمونه ای که به دنبال آن هستند را به آسانی پیدا کنند یا نه. به این منظور به نمونه های زیر دقت نمایید:

نمونه های و گزینه های موجود در منو جستجو را کم کنید: 7 نمونه و یا کمتر برای کم کردن سردرگمی مخاطبان سایت می تواند سودمند باشد.

منو جستجو بایست به سادگی در طراحی سایت در دسترس باشد: این منوها در بالای طراحی سایت و یا درگوشه پایین طراحی سایت بایست قرار داشته باشند تا اثرگذاری بیشتری بر مخاطب سایت داشته باشد.

از شرح و تیترهایی برای گزینه های جستجو یابی استفاده نمایید: گزینه ها را اسم گذاری نمایید. مثالا: کالاهای بیشتر ما را مشاهده نمایید.

هنگامی که زیر شاخه هایی را در منو جستجو طراحی می نمایید، سعی ننمایید که بیش از 3 قسمت در هر تب جلو روید، به این خاطر که سبب سردرگمی مخاطبان سایت می شود.
همواره مطمئن شوید که لوگو اسم تجاری تان به صفحه اصلی طراحی سایت تان لینک گذاری شده است. این نمونه بازدید نمایندگان طراحی سایت را قادر می سازد تا به سرعت جستجو در سایت را شروع نمایند.

نمونه مثبت: جستجویابی در طراحی سایت بایست ساده، واضح و صریح باشد و برای خواندن راحت باشد.

محتواهای با معنی

دیگر قسمتی که بایست در طراحی سایت خود دقت نمایید، محتواهای طراحی سایت خود است. ایجاد مطالب عالی برای طراحی سایت تان، سبب می شود تا مطمئن شوید که طراحی سایت شما خیلی عالی عمل می نماید و کارآ است. برای ایجاد محتواهای با معنی در طراحی سایت، بایست روی مخاطبان نمونه نظر طراحی سایت تان دقت داشته باشید. به این پیشنهاد های زیر برای ایجاد محتواهای مفهومی در طراحی سایت دقت نمایید:

محتواهایی را در طراحی سایت بسازید که به پرسش های مخاطبین سایت جواب می دهد.

مطمئن شوید که همه مطالب سایت تان دارای غلط ملایی و گرامری نیست.

محتوا ها بایست همراه جزئیات باشند و روی نمونه ویژه ای در طراحی سایت تاکید داشته باشند.

از احساسات در مطالب سایت تان کمک بگیرید تا مخاطبان را به این واژه ها در طراحی سایت جذب نمایید.

مطمئن شوید که سئو سایت تان در مرورگرها از واژه ها کلیدی و مربوطه برای مخاطبین سایت استفاده می نمایند.

نمونه مثبت: این نمونه ها به مخاطب طراحی سایت، داده های با ارزشی ارائه می دارد که می تواند تاثیر سایت را بر آن ها بالا ببرد.
نمونه منفی: داده های که دارای معنی عمیقی نیستند و ارتباطی با هدف طراحی سایت ندارد، خیلی برای مخاطبان سایت ابهام دار هستند.

مولفه های کلیدی برای طراحی سایت امروزی

4.نقشه طراحی سایت

نقشه طراحی سایت شما یکی از پراهمیت ترین قسمت هایی است که بایست به خوبی طراحی شود تا مخاطبان سایت به آسانی در طراحی سایت به جستجو بپردازند. این نمونه بایست به گونه ای هم طراحی شود تا سبب سئو سایت در مرورگرها شود. به پیشنهاد های زیر در این باره دقت نمایید:

نقشه سایت فهرستی- این نمونه یک لیست و یا راهنمایی هایی برای صفحه های طراحی سایت تان است.
نقشه طراحی سایت دسته بندی شده- این نمونه خیلی در طراحی سایت موردپسند است، این نمونه یک لیست قابل درکی را که به چندین دسته رده بندی شده است، به مخاطب سایت ارائه می دارد. این نمونه به شما مجال می دهد تا بین دسته بندی ها هم جستجو نمایید.
طبقات محدود در نقشه سایت- همه لینک ها در یک دسته قرار گرفته اند. این نمونه می تواند برای جستجوی مخاطبان سایت ساده باشد.


صرف نظر از این که کدام یک از نمونه های بالا گزینش می نمایید، برای ایجاد یک نقشه طراحی سایت خوب به مورد های زیر توجه نمایید:

نقشه طراحی سایت و فروشگاه ساز خود را در صفحه اصلی سایت لینک گذاری نمایید
تعداد صفحه هایی که در نقشه طراحی سایت می گذارید را محدود نمایید
به پیام های خطا در این نقشه طراحی سایت دقت داشته باشید تا سبب خروج مخاطبان از طراحی سایت تان نشود.
از واژه ها کلیدی در تیترهای این نقشه سایت استفاده نمایید تا سئو سایت خود را هم بالا ببرید.
مطمئن شوید که نقشه سایت در طول روند طراحی سایت، به خوبی ایجاده می شود.

5.نمونه های دیداری و عکس های عالی در طراحی سایت

نمونه های دیداری و عکس های خارق العاده که در طراحی سایت به کار می برید، به جذب مخاطبان سایت تان کمک می نماید. این نمونه های دیداری در طراحی سایت اثبات می نماید که آیا کسب و کار تان در زمینه خود بالا رتبه و حرفه ای است یا خیر. نخستین تاثیر بر مخاطبان سایت خیلی اهمیت دارد. برای کمک به جذب مخاطبان خود از طریق این نمونه های دیداری به نمونه های زیر توجه نمایید:

تمام مطالب دیداری و متنی بایست داری رنگ و فونت همانندی باشند
عکس بایست باکیفیت باشند
استفاده از محیط خالی بین مطالب های دیداری در طراحی سایت، تا خواندن و جذب مخاطبان به آن ها آسان باشد.
استفاده از یک عکس اصلی و عالی که مربوط به کسب و کار تان است برای درک مخاطبان سایت تان سودمند است.
مطمئن شوید که رنگ ها در طراحی سایت مکمل یکدیگر هستند و طراحی سایت به نظر ساده، صریح و واضح می آید.

مولفه های کلیدی برای طراحی سایت امروزی

6.لود سریع طراحی سایت

لود کند صفحه های طراحی سایت، احتمال دارد دلیل اصلی برای ترک مخاطبان از طراحی سایت تان باشد. اگر یک صفحه از طراحی سایت بیشتر از 5 ثانیه برای بارگیری طول بکشد، می تواند مخاطبان طراحی سایت تان را خسته کند و سبب می شود تا طراحی سایت های دیگری را بررسی نمایند. اگر طراحی سایت تان به کندی لود می شود به مورد های زیر دقت نمایید:

مورد های زاید در طراحی سایت را حذف نمایید؛ ویدئو، عکس های و یا سایر مولفه هایی که برای لود زمان می برد را حذف نمایید.

عکس را برای بالا بردن سرعت بارگیری طراحی سایت تان، زیب نمایید و زمان لود را کم کنید.
از قسمت کش مرورگر استفاده نمایید تا نسخه های کش موجود در طراحی سایت تان را در آن جا ذخیره نمایید نه در خود طراحی سایت. این نمونه سرعت لود طراحی سایت تان را افزایش می دهد.

طراحی سایت خود را برای موبایل، تبلت و آیفون سئو نمایید.
از برنامه ریزی بهتر و نرم افزارهای فلس استفاده نمایید تا سرعت اجرای ویدئو و سایر مولفه های محرک در طراحی سایت شما افزایش یابد.
درخواست های HTTP که زمان لود را افزایش می دهد صرف نظر کنید.
تعداد افزونه های که استفاده می نمایید را کم کنید.

موفقیت طراحی سایت تان را تضمین نمایید

چه شما یک طراحی سایت تجاری بسازید و یا طراحی سایت داده ها، فرقی ندارد، خیلی پراهمیت است تا این مولفه های کلیدی را در طراحی کلی طراحی سایت خود اجرا نمایید تا به موفقیت برسید و مخاطبان بیشتری را به طراحی سایت تان بکشانید. با وب کندو به روز باشید.

 

 

چاپایمیل