طراحی سایت بهتر و سریع تر با مدلینگ

طراحی سایت بهتر و سریع تر با مدلینگ

استفاده از موردهای دیداری برای شرح معنای با ارزش یک طراحی و معینات برنامه نویسی آن تا معین شود یک سیستم بایست چگونه عمل کند و چگونه به نظر بیاید. در طراحی رابط های کاربری، مدلینگ های سریع روند ای از پیش بینی شرایط محصول و یا طراحی سرویس نهایی است، حال این موردهای قادر است طراحی سایت باشد یا اپلیکیشن فرقی ندارد، اعتبار قسمتی به این طراحی با گروهی از مخاطبان، سهامداران، برنامه نویسان و طراحان اجرا می پذیرد.

طراحی سایت بهتر و سریع تر با مدلینگ

طراحی سایت بهتر و سریع تر با مدلینگ

تکرار و اجرا سریع این مدلینگ طراحی (که دراین جا ما به مدلینگ طراحی سایت می پردازیم) عکس العمل ها و بازخوردهایی را به وجود می آورد که قادر است طراحی سایت نهایی را بهبود بقسمتد و نیاز به تغییر در برنامه ریزی طراحی سایت را کاهش می دهد.

مدلینگ طراحی سایت به ترتیب از صفحه های پیش طراحی تا شبیه سازی های تعاملی و یا دیجیتالی رده بندی می شود که نظیر طراحی سایت نهایی عمل کرده و نمایان می شود. کلید عمده برای مدلینگ سریع طراحی سایت موفق به سرعت بر اساس عکس العمل ها و بازخوردها تصحیح می شود و از شیوه های مدلینگ طراحی سایت متناسبی استفاده می کند. مدلینگ های سریع به اعضای گروه کمک می کند تا ایده ها و شیوه های مختلفی را تجربه کنند، این مورد سبب موضوع و گفت و گو بر اساس موردهای دیداری پیش رو می شود که هر کسی را مطمئن می سازد که درک یکسانی از طراحی سایت موجود دریافت کرده است و این همه نیازهای یک طراحی سایت را تامین می کند و سریعتر به یک طراحی سایت فوق العاده تبدیل می کند.

روند سریع مدلینگ طراحی سایت

مدلینگ های سریع از یک روند سه مرحله ای تشکیل شده است:
1. مدلینگ
تبدیل شرحات راجع به راهکار طراحی سایت به شکل نمونه و الگو و گذاشتن عامل هایی نظیر استانداردها و عملکردهای مطلوب یک تجربه کاربری.
2.مرور
به اشتراک گذاری مدلینگ طراحی سایت با مخاطبان و ارزیابی این که آیا نیازها و انتظارت آن ها را تامین می کند یا خیر.
3.تصحیح
بر اساس عکس العمل ها و بازخوردها، مناطق و قسمت هایی را معین نمایید که نیاز به تغییر و تصحیح و شفاف سازی دارد.

مدلینگ طراحی وب سایت غالبا از مقیاس کوچک شروع می شود که دارای قسمت های کلیدی شبیه سازی شده است و به طور مکرر این مدلینگ اجرا می شود تا اینکه به مرحله نهایی رسیده و مدلینگ طراحی سایت به فرد برنامه نویس سایت داده شود تا کار طراحی شروع به کار کند. سرعت این روند خیلی در تکرار آن هویدا می شود که این تکرار قادر است دربردارنده تغییرات واقعی در طراحی سایت و اجرا چندباره این روند در طی چند روز باشد، در هر صورت بستگی به میزان مدلینگ طراحی سایت دارد.

طراحی سایت بهتر و سریع تر با مدلینگ

هدف گذاری مدلینگ طراحی سایت

کلمه مدلینگ معمولا عکسی از یک نسخه برنامه نویسی شده و کامل شده ی یک رابط کاربری است. مدلینگ های سریع قصد ندارند تا به طور کامل راهکار های عملکردی یک طراحی سایت را ارائه دهند، اما بایست به مخاطبان کمک کند تا تجربه کاربری را در طراحی سایت مذکور در ذهن خود عکس سازی کنند. هنگامی که یک مدلینگ طراحی سایت را هدف گذاری می نمایید، روی مسائل کلیدی پیش از شروع مدلینگ طراحی سایت، تصمیم گیری نمایید.

دقیقا چه موردی بایست در طراحی سایت مدلینگ شود؟

گزینه های خوب برای مدلینگ دربردارنده تعاملات پیچیده، عملکردهای جدید و تغییرات در روند کار، فناوری و یا طراحی است. برای مثال، مدلینگ نتیجه های جستجوی مرورگرها زمانی مفید است که می خواهید به طور چشمگیری تجربه کاربر سایت را از جستجوی سایت تغییر دهید؛ و می خواهید جستجو چند وجهی یا توانایی برای پیش نمایش مستندات بدون خروج از نتیجه های جستجو را برای مخاطبان سایت مهیا سازید.

یافتن یک سناریو و داستان جدید

بعد از شناخت مکان هایی که بایست مدلینگ نماییم بایست آن ها را با یک یا دو سناریو همراه نماییم: معین نمایید که چه شیوه های منسجمی در تجربه کاربری هست که مدلینگ طراحی سایت را بر می انگیزد. برای طراحی سایتی که کفش می فشیوهد، سناریو قادر است خرید کفش های پیاده روی Nike که صاحب مغازه شش ماه پیش وارد کسب و کار خود کرده است، این در حالی است که سناریو دیگر این طراحی سایت قادر است جستجو مخاطبان سایت در میان سایز های 10 برای یافتن یک جفت کفش Oxford و یا Loafers باشد که صاحب این کسب و کار را خیلی خوشحال می کند.

تکرار مدلینگ طراحی سایت خود را پیش بینی نمایید

مدلینگ طراحی سایت کامل، غالبا تنها یک بار اجرا نمی پذیرد. شیوه خوب در این زمینه این است که مدلینگ طراحی سایت را در سایز وسیع شروع کرده و بعد به قسمت هایی که مربوط به راهکار های طراحی سایت است، تقسیم نماییم. برای طراحی سایت ها، این قضیه قادر است به معنای صفحه عمده و یا اول طراحی سایت ها و قسمت عمده آن ها در اولین اجرای مدلینگ باشد و بعد این مرحله قادر است در تکرارهای بعدی مرور و اصلاح شود. تکرارهای متعاقب بایست رو یک و یا قسمت های بیشتری از طراحی سایت اعمال شود ؛ برای طراحی سایت های دانلود رسانه ها، این موردهای قادر است مرحله هایی باشد که یک کاربر سایت برای یافتن ویدئو و دانلود آن اجرا می کند و حتی قادر است به نحوه مدیریت رسانه در آرشیو آنلاین آن ها نیز ارتباط پیدا کند.

طراحی سایت بهتر و سریع تر با مدلینگ

گزینش شباهت های متناسب در مدلینگ طراحی سایت

این شباهت ها به نزدیک بودن مدلینگ طراحی سایت با طراحی نهایی، مربوط می شود. ابعاد و اشکال مختلفی از این شباهت ها هست و مدلینگ طراحی سایت قادر است در هرجا و هر شکلی از این ابعاد و اشکال اجرا شود. بسته به سطح روند طراحی و اهداف یک مدلینگ طراحی سایت؛ می توانید هر یک از این شباهت ها را به طور متناسب گزینش نمایید:
شباهت های دیداری (پیش طراحی= سبک مورد استفاده در طراحی سایت)
به جلوه و حسی که این شباهت های طراحی سایت با نمونه واقعی خود دارد، فکر نمایید. اگر به طور متناسبی این شباهت ها گزینش نشود، مسیر مدلینگ را به طور کلی تغییر خواهد دارد. خیلی متناسب نیست تا مخاطبان نخست روی موردهای دیداری فوکوس نمایند. اما در هر صورت در این نقاط دیداری، مدلینگ طراحی سایت ها نبایست به طور کامل پیکسل یافته باشند اما بایست متناسب باشند؛ برای مثال هنگامی که قسمت چپ جستجویابی، حدود یک پنجم از 1024 پیکسل صفحه نمایش را بایست اشغال کند، دقیقا به 204 پیکسل در عرض نیاز ندارد. هم چنان که مدلینگ طراحی سایت بر اساس روند عمده طراحی پیش می رود، شباهت های دیداری به وسیله معرفی مولفه های سبک، رنگ، برندسازی و گرافیک ها نیز افزایش می یابد.

شباهت های عملی (ایستا= ارتباطی)

آیا مدلینگ طراحی سایت معین می کند که چگونه راهکار ها کار می کند یا آیا به نظر به طور کامل کاربردی و متناسب با مخاطبان سایت است؟ این مورد سبب انحراف مخاطبان در مدلینگ طراحی سایت نمی شود، اما اضافه کردن تعاملات در تکرارهای مدلینگ طراحی سایت قادر است عملکرد و شباهت ها را افزایش دهد و به مدلینگ طراحی سایت اجازه دهد تا به منزله آزمایش طراحی سایت، آموزش و ارتباطات استفاده شود.

شباهت محتوایی (محتوای پیش نمایش= محتوای واقعی طراحی سایت ها)

دیگر موردی که سبب انحراف مخاطبان در مدلینگ طراحی سایت می شود، محتوا است که در این مدلینگ نمایان شده است. متن های دارای خطوط زیاد نظیر Lorem Ipsum بایست در مرحله های اولیه مدلینگ طراحی سایت پیشگیری به عمل آید. اما هم چنان که مدلینگ طراحی سایت مورد اصلاح و تغییر قرار می گیرد، می توانید ارزیابی نمایید که چه زمانی این متن و یا محتوای واقعی را وارد طراحی سایت خود نمایید تا تاثیر بر طراحی سایت کلی و نهایی داشته باشد.

مدل های مختلف مدلینگ طراحی سایت

شباهت کم مدلینگ طراحی سایت با نمونه عمده طراحی

سریع ترین راه برای شروع مدلینگ طراحی سایت قادر است آسان ترین آن باشد: یک کاغذ و مداد مهیا نمایید. پیش طراحی روی کاغذ قادر است شیوه کم شباهتی به طراحی سایت نهایی باشد که هرکسی قادر است اجرا کند؛ هیچ ابزار بخصوص و یا تجربه و یا مهارت ویژه ای در این مدلینگ طراحی سایت نیاز نیست. این گونه مدلینگ طراحی سایت در مرحله های اولیه طراحی به کار می رود، پیش طراحی یکی از سریع ترین راه ها برای پیش نمایش راهکار ها و یا مفاهیم طراحی سایت است و عکس العمل ها و بازخوردهایی را از مخاطبان سایت به دست می آورد. مدلینگ طراحی سایت به صورت کاغذی برای ارائه ایده های خلاقانه و مفهوم سازی به اعضای گروه طراحی سایت، خیلی ایده آل است و قادر است به تنهایی در یک دفترچه پیش طراحی و یا روی وایت برد با ماژیک اجرا و رسم شود.

مدلینگ طراحی سایت به وسیله کاغذ ها خیلی یکنواخت هستند و دارای اندک موردهای دیداری و محتوای مشابه با طراحی عمده است. این موردهای کاربر سایت را مجبور می سازد تا روی نحوه استفاده از سیستم فوکوس کند تا اینکه بخواهد فقط به ظاهر آن توجه داشته باشد و این گونه مدلینگ به طراح سایت فرصت می دهد تا به صورت آزادانه بر اساس عکس العمل ها و بازخوردهای کاربر، تغییراتی را در طراحی سایت ایجاد کند.

طراحی سایت بهتر و سریع تر با مدلینگ

شباهت های متعادل با طراحی سایت نهایی

هم چنان که ما از ابزارهای کامپیوتری نظیر Visio و Omnigraffle برای مدلینگ طراحی سایت استفاده می نماییم، شباهت با طراحی سایت نهایی در این مدلینگ ها، بیشتر افزایش می یابد و به یک سطح مبه وسیله می رسد. الگوها، وظایف و عملکردها و سناریوها در طراحی سایت که به وسیله این ابزارها به وجود آمده اند، زحمت و زمان بسیاری را می طلبد. درحالی که مولفه های دیداری برند، رنگ ها و سبک مولفه های طراحی سایت می توانند در این روند معرفی و نمایان شوند، مدلینگ طراحی سایت از این موردهای کناره گیری کرده و بیشتر روی عملکرد طراحی سایت فوکوس دارد. تعاملات قادر است به وسیله لینک گذاری صفحه های و صفحه نمایش ها شبیه سازی شود، اما شباهت های عملکردی در این جا در حد مبه وسیله هستند یعنی به طور مبه وسیله با طراحی سایت نهایی مشابه هستند. مدلینگ طراحی سایت خیلی برای تعیین این که آیا نیازهای مخاطبان در این طراحی سایت تحقق قسمتیده می شود یا خیر و آیا تجربه کاربری بهینه در این موردهای حاصل می شود یا خیر، مناسب ترین گزینه است.

دو مورد برای بهره گیری از مدلینگ طراحی سایت که شباهت های میانه ای با نمونه طراحی نهایی خود دارد، هست:

اولین مورد این است که استفاده از Balsamiq یا Sketchy Visio Stencils برای ایجاد مدلینگ های کم شباهت سبب می شود تا مخاطبان را مجبور نمایید که به آن ها به چشم یک پیش نمایشی که در روند کار ارتقا می یابد نگاه کنند، نه این که به منزله طراحی سایت نهایی دیده شود.
دومین خاطر این است که با اجرای مدلینگ طراحی سایت با شباهت های فراوان با طراحی نهایی ( برای مثال اجرا طرح بندی ها در برنامه فتوشاپ) می توانید توجه کاربر را روی موردهای دیداری و شیوهی که نمایان می شوند، جذب نمایید نظیر رنگ، فونت، طرح بندی، لوگو و عکس.

سرعت مدلینگ طراحی سایت با شباهت های مبه وسیله، به وسیله الگو ها، رسم نمودن ها و استفاده مجددا از ویدجت ها و مولفه های به دست آید. هم چنان که در استفاده از ابزار گزینشی تان ماهرانه عمل می نمایید، سرعت عمل بیشتری خواهید داشت.


مدلینگ طراحی سایت با شباهت بالا به طراحی نهایی

مدلینگ طراحی سایت با شباهت های بالا، واقعی ترین نوع مدلینگ است که برخی زمانها به منزله طراحی سایت نهایی خطای گرفته می شود، اما این مدلینگ طراحی سایت خیلی در زمان صرفه جویی می کند. در سال های گذشته، تنها راه برای مدلینگ با شباهت های بالا این بود که واقعا طراحی سایت را برنامه نویسی کرده که در این شرایط به همکاری طراحان و برنامه نوبسان طراحی سایت خیلی نیاز بود. این روز ها، در هر صورت ابزارهای مدلینگ حتی به مخاطبانی که تخصص و حرفه ای هم ندارند، کمک می کند تا ویدجت های رابط کاربری سایت را بررسی کرده تا یک مدلینگ با شباهت بالایی را با طراحی نهایی به وجود آورند که دقیقا شبیه عملکرد طراحی سایت نهایی است .Axure و Irise مثال هایی از ابزار های مدلینگ طراحی هستند که می توانند برای مدلینگ طراحی سایت با شباهات های بالا به کار روند.

این مدلینگ های زمانی متناسب هستند که عملکرد و موردهای دیداری مشابه ای با طراحی سایت عمده نیاز باشد. خیلی از این مدلینگ طراحی سایت ها نمی توانند به طور متناسبی برنامه نویسی شوند اما می توانند منبع عالی برای برنامه نویسان طراحی سایت باشد. این موردهای هم چنین برای آزمایش طراحی سایت و آموزش به مخاطبان سایت مفید است.

مدلینگ های با شباهت های بالا تقریبا سریع هستند، سطحی از تعاملات و ارتباطات نیز در این مدلینگ هست و قادر است به وسیله ابزارهای شبیه سازی Drag – And- Drop عمل کند. به علاوه برخی از این ابزارها، عکس العمل های مخاطبان و نیاز های آن ها را جمع آوری و نگه داری می کند تا به روند طراحی سایت، سرعت بیشتری بقسمتد. حتی اگر شما نیازی به یادگیری برنامه نویسی طراحی سایت نداشته باشید، این ابزارها اندکی از این روند را به شما آموزش می دهند.

گزینش سطح شباهت مدلینگ طراحی سایت به نمونه واقعی خود

برای گزینش مدلینگ طراحی سایت و نوع شباهت آن با طراحی نهایی، هیچ شیوه درست و قاطعی نیست. خیلی از طراحی سایت ها احتمال دارد با پیش طراحی ها عالی شروع شوند و بعد می توانند در ابزارهای مدلینگ طراحی سایت تکامل یابند، البته به پیچیدگی سیستم و الزامات شباهت ها در مدلینگ طراحی سایت نیز بستگی دارد.
در کار کردن با یک مشتری بخصوص در صنعت داروسازی، ما از مدلینگ روی وایت برد به مدلینگ های تعاملی روی می آوریم که دارای عملکرد و محتوای مشابه بیشتری با طراحی نهایی است، اما این قضیه در موردهای دیداری قابلیت عکس دارد. این طراحی سایت بیشتر از این که به ظاهر طراحی توجه کند به نحو دستورالعمل های نحوه استفاده از سایت فوکوس دارد.

برای یک مشتری سایت دیگر، در فشیوه محصولات به صورت الکترونیکی، مدلینگ تعاملی بایست دارای شباهت های عملکردی و دیداری بسیاری با نمونه عمده داشته باشد. شباهت های محتوای خیلی در این شرایط اهمیت ندارند، به این خاطر که محتواها یا خیلی اندک هستند یا خیلی شناخته شده هستند. برای آن ها، تجربه تعاملی و حسی کاربر از طراحی سایت اهمیت بیشتری دارد، به این خاطر که در این جا بایست ایده ها و موردهای به اشتراک گذاشته خود را نمایان کنند و مشتریانی را نیز به خود جذب نمایند تا سطح فروش و درآمد خود را بالا ببرند.

طراحی سایت بهتر و سریع تر با مدلینگ

گزینش ابزارها برای مدلینگ طراحی سایت

بسته به شیوهی که برای مدلینگ طراحی سایت خود گزینش می نمایید، شما ابزارهای متنوعی پیش رو دارید تا استفاده نمایید. Dan Harrelson برخی از این ابزارهای محبوب مدلینگ را در وبلاگ Adaptive Path گردآوری نموده است.
هر ابزار دارای ویژگی ها و قدرت های خاص خود است. بر اساس نیازهای شما و الزاماتی کار طراحی سایت تان، ارزیابی نمایید که کدام ابزار احتمال دارد بیشتر متناسب شما باشد. در این رابطه می توانید از پرسش های زیر استفاده نمایید تا یک ابزار مدلینگ طراحی سایت را برای خود ارزیابی نمایید:

چقدر برای یادگیری و استفاده از ابزار آسان است؟

آیا به آسانی مدلینگ طراحی سایت، بسته بندی محصولات و عملکردهای نرم افزار ها را هم در گوشی های موبایل و هم در محیط های دسک تاپ، پشتیبانی می کند؟
آیا منابعی قابل دسترسی برای رسم نمودن، الگو و یا ویدجت ها در مدلینگ طراحی سایت و یا اپلیکیشن هست؟
چگونه می شود این مدلینگ طراحی سایت و یا اپلیکیشن را با دیگران به اشتراک گذاشت؟ آیا عکس العمل و یا بازخوردهای مخاطبین قادر است به وسیله این ابزارهای مدلینگ طراحی جمع آوری و نگه داری شود.
آیا اعمال تغییرات و اصلاحیات بر اساس بازخوردهای مخاطبان امکان پذیر است؟
آیا دارای ویژگی های مفیدی نظیر استفاده چند نفر از مخاطبان در آن واحد است؟
شرایط صدور مجوز و هزینه این ابزار مدلینگ طراحی سایت و یا اپلیکیشن به چه صورت است؟ با وب کندو به روز باشید.

چاپایمیل