طراحی دوباره سایت

طراحی دوباره سایت

هیچ طراح طراحی سایت نمی خواهد تا طراحی سایت را در نمونه کار خود بگذارد که بعد از راه اندازی، بارها و بارها تغییر یافته است. یک راه برای حل این مسئله این است که یک سری مجموعه برنامه ها و قواعدی را برای هر طراحی سایت که ایجاد می کنیم، آماده کنیم.

طراحی دوباره سایت

طراحی دوباره سایت

به چه دلیلی بایست مجموعه برنامه هایی را برای طراحی دوباره سایت و نام تجاری آماده کنیم؟

شما راهنمایی و قواعدی خواهید داشت تا هر زمان که در کار طراحی سایت یا نام تجاری با مشکل مواجه شدید، به آن ها رجوع نمایید و مبادرت به طراحی دوباره سایت کنید.
طراحی دوباره سایت شما را حرفه ای و تخصصی تر می سازد. مشتری های طراحی سایت یا نام تجاری تان می دانند که شما هر کاری را با خاطر انجام می دهید.
شما می توانید کنترل طراحی سایت یا نام تجاری را به دست بگیرید. هنگامی که برخی اشخاص موردهای خیلی نامتناسبی را در این زمینه به وجود آوردند، می توانید از آن ها بخواهید تا به این مجموعه برنامه ها رجوع کرده و اصلاحاتی را در روند کاری خود اعمال کنند.
سبب ارتقای ارزش طراحی سایت، پیام رسانی طراحی سایت و نام تجاری سازی یک کسب و کار می شوید.
این مجموعه برنامه ها سبب می شود تا سبک طراحی سایت خود را معین نمایید و یک طراحی سایت منسجم و پایدار ایجاد کنید.

مجموعه برنامه های نام تجاری سازی: چه موردهایی را بایست در این زمینه آماده نمایید؟

مرور راهکارهایی برای نام تجاری

این مرور بایست کوتاه و لذت قسمت باشد. این مرور بایست تا جایی که امکان دارد در حد چند کلمه و یا چند جمله باشد و دیدگاه طراحی نام تجاری را معین سازد و این کلماتی که به کار می رود، بایست به سادگی در خاطر افراد باقی بماند. برخی افراد به سرعت سراغ عکس های می روند، اما در کنار این عکس های بایست از جملاتی نیز استفاده کنیم.

لوگوها

چه در زمینه موردهای پرینتی و چه در زمینه طراحی سایت ها، در هر صورتی نام تجاری ها همواره همراه یک لوگو هستند. مطمئن شوید که تغییراتی در طراحی لوگو خود اعمال کرده اید و اطمینان حاصل کند که این طراحی لوگو حتی در سایز های کوچک هم روشن و صریح است.

می توانید در طراحی لوگو از رنگ های گوناگونی به کار ببرید و معین نمایید که کدام رنگ متناسب است. فوکوس نمودن روی شیوه های گوناگون (رنگ های گوناگون) در طراحی لوگو به طراح فرصت می دهد تا گزینه های خیلیی را امتحان کرده و مناسب ترین مورد را گزینش نماید. این مورد سبب می شود تا طراح در روند کاری خود انعطاف پذیری داشته باشد و در نهایت هم پایدار ترین و قویترین نوع طراحی را گزینش کند.

شما یک متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی می باشید، شما می دانید که نبایست در طراحی لوگو از موردهای خیلیی استفاده کرد، طوری که طراحی خیلی شلوغ به نظر بیاید. این مورد خیلی خطای است. شما می توانید با این مجموعه برنامه ها معین نمایید که در طراحی لوگو چه موردهایی بایست انجام شود و چه موردهای بایست منع شود.

فاصله گذاری ها

اشخاصی که طراح نیستند، اهمیت فضای خالی و فاصله گذاری در طراحی نام تجاری را دست کم می گیرند. بایست در الویت مجموعه برنامه های خود به فاصله گذاری بین مولفه های، بخصوص در طراحی لوگو تاکید نمایید. به جای استفاده نام کامل نام تجاری در طراحی لوگو، می توانید تنها قسمتی از نام نام تجاری را (نظیر شکل و یا یک حرف) گزینش نمایید تا طراحی لوگو دارای وضوح و شفافیت بیشتری باشد. به این شیوه، چه طراحی لوگو کوچک باشد و یا بزرگ تفاوتی ندارد، فضایی خالی که پیرامون آن قرار می دهید، خیلی اهمیت دارد.

رنگ ها

همواره به رنگ ها و اینکه بایست از چه رنگ هایی در طراحی نام تجاری استفاده کنیم، در مجموعه برنامه ها اشاره نمایید. برای طراحی موردهای پرینتی و طراحی سایت: CMYK، رنگ های پنتون و RGB (یا HEX). همواره تا جایی که امکان دارد به جای رنگ های پنتون از رنگ های CMYK به کار ببرید، به این خاطر که گاهی تطابق رنگ با مولفه های طراحی خیلی دشوار می شود (مخصوصا که در زمینه طراحی پرینتی، استفاده از رنگ های پنتون غیر احتمال دارد). رنگ های اولیه و ثانویه و زمان و محل استفاده از آن را در طراحی ها معین نمایید.

فونت ها

شما احتیاج دارید تا از فونت ها در طراحی سایت و یا طراحی نام تجاری خود به کار ببرید: سایز ها، ارتفاع خط، فاصله گذاری قبل و بعد از هر حرف و یا کلمه، رنگ، فونت تیتر در مقابل فونت متن عمده و غیره را بایست در این مجموعه برنامه معین سازید. مطمئن باشید که فونت های مخصوص طراحی سایت و یا طراحی موردهای پرینتی را نیز تعیین می نمایید.

طرح بندی ها و شبکه ها

با تنظیم نمودن الگو ها و مجموعه برنامه ها برای شبکه طراحی، می توانید در طراحی سایت و یا طراحی نام تجاری خود پایداری و کارآیی خوب را تضمین نمایید. در طراحی سایت، الگوهای عالی ای را آماده نمایید که خلاقیت های بیش از سایز در طرح بندی ها را متوقف ایجاده و محدود می نماید.

حالت و هدف طراحی دوباره سایت

جزء عمده و عمده هر طراحی نام تجاری، متن آن است و معین نمودن حالت و نحوی بیان در این متن ها قادر است راه خوبی برای پایداری نام تجاری باشد. هنگامی که اشخاص گوناگونی متن طراحی نام تجاری را می نویسند، طراحی نام تجاری به نظر می رسد که دارای ویژگی ها و حالت های گوناگون می شود.

مجموعه برنامه های نوشتن متن طراحی دوباره سایت

در کار های طراحی که مشتری بایست خود متن ها را تهیه کند، مجموعه برنامه هایی برای نوشتن متن طراحی قادر است خیلی کمک کننده باشد. متن طراحی یکی از مسائلی است که اکثر افراد به صورت ناخودآگاه و بدون پیروی از هیچ قواعدی شروع به نوشتن می نمایند. به این ترتیب است که یک متن ضعیف قادر است روند خواندن آن را برای مخاطب های خود مشکل ساز کند و در نهایت به طراحی کلی آسیب وارد می نماید.

طراحی دوباره سایت

موردهای دیداری در طراحی دوباره سایت

خیلی از طراحان سعی می نمایند که متناسب با حالت و طرز بیان متن طراحی، عکس های و عکس هایی را گزینش کنند. به مشتری های طراحی خود مثال های نشان دهید، و شرح دهید که به چه دلیلی گزینش های متناسبی هستند. بایست به مشتری های خود شرح دهید که به چه دلیلی این عکس های گزینش شده با هدف طراحی شما هم خوانی دارد.

مجموعه برنامه ها در طراحی دوباره سایت ها: چه موردهایی را بایست در این زمینه آماده کنیم؟

خیلی از طراحان مجموعه برنامه هایی را برای نام تجاری سازی به وجود می آورند، اما فراموش می نمایند تا مجموعه برنامه هایی را نیز برای طراحی سایت آماده کنند. نظیر مجموعه برنامه های نام تجاری سازی، مجموعه برنامه ها و قواعد در طراحی وب سایت هم بایست همه چیز را ثابت قدم و پایدار قرار دهد، از سبک دکمه ها گرفته تا ایجادار جستجو یابی در طراحی دوباره سایت ها.

سلسله مراتب و ترتیب دکمه ها در طراحی دوباره سایت

به منزله طراح طراحی سایت شما راجع به شکل دکمه ها و مکان قرار گیری شان در طراحی سایت تصمیم گیری کرده اید. با کمال تاسف، طراحان طراحی سایت مستقل سعی می نمایند تا از حالت های شناور برای دکمه ها استفاده نکنند و از سبک های خود در ایجاد دکمه ها به کار می نام تجاری که به نظر خیلی نامتناسب می آید.

صفحه طراحی سایتی را ایجاد کنید که نشان دهد لینک مربوطه که در داخل دکمه قرار دارد، چه کاری انجام می دهد و در چه زمانی بایست از آن ها استفاده کرد. اگر یک دکمه در طراحی سایت از باقی دکمه ها اهمیت بیشتری دارد، بایست تعداد دفعاتی که بایست در هر صفحه به کار برود را معین سازید. در مجموعه برنامه های مربوط به این زمینه بایست تعین نمایید که حالت دکمه بایست شناور، قابل روئیت و یا محو باشد.

آیکون ها

معین نمودن سایز و فاصله گذاری و مکان استفاده از از آیکون ها دیگر شیوه ارتقای پایداری طراحی سایت است. اگر آیکون ها به صورت مجزا استفاده می شوند، بایست در مجموعه برنامه های خود این قضیه را روشن و شیوهن ایجاد کنید.

جستجو یابی (مکان قرار گیری لوگو ها)

در طراحی سایت ها، جستجویابی های پایدار و خوب قادر است سبب موفقیت و یا شکست یک طراحی سایت شود. بایست در مجموعه برنامه های خود در این زمینه، برای مشتری های طراحی سایت معین نمایید که چه گزینه هایی در منو جستجویابی بایست وجود داشته باشد و چه موردهایی برای ساده ایجاد کردن منو جستجویابی بایست حذف شود.

مجموعه برنامه های اساسی برای برنامه نویسی طراحی دوباره سایت

هیچ راهی وجود ندارد تا اشخاصی را راهنمایی نمایید تا همان گونه شما برنامه نویسی وب انجام می دهید را عملی کنند، اما می توانید مجموعه برنامه های اساسی دیگری را به مشتری های ارائه دهید که آسیب به طراحی سایت را کاهش می دهد:

طبقه بندی های نامگذاری در CSS
آیا بایست از .Camelcase یا .Words-With-Dashes استفاده نمود؟
یکپارچه سازی JAVASCRIPT
آیا از JQUERY استفاده می نمایید؟ MOOTOOLS؟ چگونه JAVASCRIPT جدید قادر است متحد و یکپارچه شود؟

طراحی فرم

برنامه نویسی، اخطار خطا و غیره را طوری در فرم طراحی سایت بگذارید دهید که مشتری های سبک مورد نظر تان را به خوبی درک کنند.

نوع مستندات سازی و الزامات امنیتی و صحت اعتبار طراحی دوباره سایت

آیا از گزینه های معتبری استفاده می نمایید؟ آیا می خواهید CSS و HTML معتبر و قاعدهی داشته باشید؟
شکل دایرکتوری
معین سازید که دایرکتوری را چگونه سازمان دهی کرده اید.
استاندارد های دسترسی و استفاده از طراحی سایت
آیا افراد بایست در طراحی سایت خود از تگ های ALT استفاده کنند؟ آیا عکس های جای خود را به فونت های غیر استاندارد می دهد؟
آزمایش شیوه های استفاده شده در طراحی دوباره سایت
طبق چه استاندارد هایی مشتری های بایست طراحی و شیوه های آن را تست کنند؟
کنترل نسخه طراحی دوباره سایت
از چه سیستمی استفاده می نمایید؟ چگونه مشتری های می توانند نسخه های جدید برنامه نویسی را بررسی کنند؟



نحوه ایجاد الگو و فرمت

همه این مورد مستلزم بودجه قابل توجه است، به این خاطر که هر چند وقت یک بار این مجموعه برنامه های طراحی سایت و یا نام تجاری سازی بایست مجددا پرینت و بروز شود. برای شرکت های که کسری بودجه دارند، این امر امکان ناپذیر است. در برخی شرایط بخصوص در طراحی سایت ها، مطلب این مجموعه برنامه ها بایست به طور مداوم اصلاح و بروزرسانی شود و سبک های مولفه های طراحی دوباره سایت بایست به طور مکرر بررسی و شاید هم تغییری در آن ایجاد شود.

در این جا کارآیی هایی هست که می توانید برای ایجاد مجموعه برنامه های خود در کار های طراحی به کار ببرید:

گذاشتن یک نشانه
این مورد قادر است مثال خوبی از طراحی یک لوگو باشد.
زیبا ایجاد کردن آن
در حالی که این مجموعه برنامه ها نقادر است به صورت کتاب در دسترس مشتری های قرار بگیرد، می توانید به شیوه های دیگر این امر را برای مشتری های خود قابل روئیت ایجاد کنید. بعد بایست از آن ها بخواهید تا از طراحی شما بر اساس استاندارهای موجود در مجموعه برنامه های تهیه شده، استفاده کنند.

طراحی دوباره سایت

گذاشتن جزئیات تماس و ارتباطی

هر زمان که مشتری های پرسش هایی دارند، می توانید اطلاعات تماس خود را در اختیارشان بگذارید تا از تصمیم های نامتناسب در طراحی پیشگیری نمایید.

دسترسی ساده

غالبا این مورد به معنای گذاشتن فرمت Pdf به صورت آنلاین است. خیلی حجم این PDF را وسیع نسازید و از عکس های نیز به کار ببرید.

قابل پرینت ایجاد کردن این مجموعه برنامه ها

به خصوص برای شرکت های جهانی، بایست این مستندات در برگه A4 و بر اساس سایز حروف US پرینت شود. اگر مجموعه برنامه های شما به صورت آنلاین آماده شده است، مطمئن شوید که پرینت گرفتن از آن به همان شیوهی که انتظار دارید، امکان پذیر است. نبایست متن سفید را در پس زمینه مشکی قرار دهیم. شما نمی خواهید که هر زمان مشتری های می خواهند این موردهای را پرینت بگیرند با مشکلاتی از قبیل جوهر چاپگر خود مواجه شوند.
امکان تغییرات ساده
بروزرسانی، اضافه نمودن صفحه های جدید و ایجاد تغییرات بایست ساده باشد.
ایجاد یک نسخه کوچک
می توانید راهنمایی های دستی کوچکی را تهیه نمایید که تنها دارای اساسی و مبانی روند طراحی است، این مورد بایست مجزا از نسخه کامل و عمده تهیه شود. هر دو این نسخه در شرایط گوناگونی به خوبی عمل خواهند کرد.
هر زمان که امکان دارد، الگوی قابل پرینتی را تهیه نمایید
از جایی که این مجموعه برنامه ها به افراد کمک می نمایند تا همه چیز را به درستی در طراحی ها انجام دهند، این مورد بایست در هر شرایطی برای استفاده آن ها قابل پرینت گرفتن باشد.

تعداد صفحه های و میزان مجموعه برنامه های طراحی سایت و یا نام تجاری سازی

به خاطر بسپارید که افراد بایست از مجموعه برنامه های نام تجاری سازی و یا طراحی دوباره سایت شما پیروی کنند. یک کتاب 100 صفحه ای هیچ کس را به خود جذب نمی نماید، حتی یک طراحی سایت و یا طراح نام تجاری دیگر. خیلی از افراد اعتقاد دارند که یک مجموعه برنامه 3 صفحه ای برای استفاده مشتری های قادر است کافی و سودمند باشد اما صفحه های بیشتری نظیر 20 صفحه، قادر است کارآیی های موجود در طراحی دوباره سایت و یا نام تجاری سازی را پیچیده تر کند. هرچه موردهای کمتری در این مجموعه برنامه ها بگذارید، نتیجه بهتری می گیرید. با وب کندو به روز باشید. 

 

چاپایمیل