۱۲ بهمن, ۱۳۹۵

چگونه محتوای خوب طراحی سایت تولید کنیم

اگر فکر می نمایید که مطالب طراحی سایت فراگیر قادر است نتیجه برنامه ریزی های فشرده باشد، بایست بگویم که در خطا هستید. در بسیاری از زمانها، نویسنده چنین مطالب طراحی سایتی خود نیز متعجب می شود که نوشته های او خیلی بازدید داشته است.

چگونه محتوای خوب طراحی سایت تولید کنیم

پیش بینی نمودن این که کدام مطالب طراحی سایت قادر است فراگیر شود، غیر محتمل است. در هر صورت، فاکتورهایی هست که بایست در این گونه مطالب طراحی سایت به کار رود. در این نوشته به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

۱) شروع نمودن با مبنای و موردهای اساسی: تیترها

تیترها یکی از نخستین موردهایی است که مخاطب های به آن توجه می نمایند؛ اگر این تیتر جذاب نباشد، مطالب طراحی سایت شما نقادر است فراگیر شود، حتی اگر مطالب عمده خیلی شگفت انگیز باشد. متخصصان بازاریابی می گویند که تیترها با کلماتی که در ادامه بیان می کنیم، می توانند توجه افراد را بیشتر جذب کنند:

حیرت انگیز، باورننمودنی، جذاب (۱۰ مکان حیرت انگیز در سیاره ما، ۵ واقعیت باورننمودنی راجع به مغز انسان).
راز، پیشنهاد (رازهای یک میکاپ عالی، پیشنهاد هایی برای ایجاد مولفه های داخلی طراحی سایت)
بزرگ/ عظیم (تبلیغات عظیم و مفهومی یک نام تجاری)
درست، هوشمندانه، اثبات شده (شیوه صحیح درست نمودن قهوه)
تاریخچه (تاریخچه نامعلوم شرکت های مشهور)
علم/ علمی (مبانی علمی رژیم غذایی سالم)
واجب، پراهمیت، عمده (لیستی از موردهای ضروری برای نوزادان تازه متولد شده، ویتامین های پراهمیت برای سلامتی بهتر)

شما بایست خیلی روی تیتر مطالب طراحی وب سایت خود کار نمایید، به این خاطر که عامل کلیدی در ترغیب مخاطبان به خواندن و به اشتراک گذاری مطالب طراحی سایت تان دارد. اگر در آن واحد، مورد خلاق و هوشمندانه ای به ذهن تان نمی رسد، زمانی را به این امر اختصاص دهید، فکر نمایید و بعد از الهامات خود استفاده کرده و شروع نمایید.

۲)در طراحی سایت خود به روز باشید

برای اینکه در کسب و کار خود مناسب ترین باشید، بایست راجع به مسائل پراهمیت و روز دنیا در مطالب طراحی سایت تان صحبت نمایید. قضیهات محبوب به شما فرصت می دهد تا تعاملات مطالب خود را با مخاطبان و مخاطب های طراحی سایت افزایش دهید. پست موجود در عکس بالا راجع به “کشتی مردگان متحرک” است که عکس العمل های بسیاری را به خود جلب نمود. حدود نیمی از مخاطبان فسیبوک این پست را به اشتراک گذاشتند. چه کسی فکر می کرد که این پست زامبی ها به یک مطالب فراگیر تبدیل می شود؟

۳)مطالب طراحی سایت خود را حیرت انگیز ایجاد کنید

افراد عاشق به اشتراک گذاری مطلبهای جذاب هستند. آن ها می خواهند هنگامی که این مطلب را می خوانند، لذت به نام تجاری و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. برای مثال، این نوشته جالب در New York دو بار بیشتر از پست های دیگر در سال ۲۰۱۵ به اشتراک گذاشته شد.

۴)در طراحی سایت از قلب و احساسات تان کمک بگیرید

خیلی از متخصصان بازاریابی و وبلاگ نویسان فراموش می نمایند که افراد هم احساسات و عواطف دارند. بهتر است در خلق مطالب طراحی سایت و یا وبلاگ از احساسات نیز به کار ببریم. مثال خوب در این زمینه پست منتشر شده به وسیله Buzzfeed در سال ۲۰۱۱ است، این پست احساس را در مخاطب خود زنده می نماید. این پست بیش از ۱۲میلیون بار دیده شده است.

۵)به افراد راز موفقیت خود را بگویید

همه افراد دوست دارند شاهد موفقیت خود و دیگران باشند و اگر ببیند که به اشتراک گذاری مطالبی به موفقیت آن کمک می نمایند، از این کار دریغ نمی نمایند. پست “چگونه اشخاص موفق آرام و آسوده هستند” یک مثال خوبی در بین پست های برتر در لینک دین است که ۶/۳ بار مشاهده شده است.

۶)داغ ترین مطالب برای رسانه های اجتماعی

اگر مطالب طراحی سایت و یا وبلاگ خود را در فیسبوک و یا دیگر شبکه های اجتماعی منتشر می نمایید، در این جا موردهایی وجود دارند که مخاطبان بیشتر از آن ها استقبال می نمایند:

اطلاعاتی راجع به رقابت ها
پیشنهاد های کمک کننده
هشدارهای راجع به خطرات گوناگون
مطلبهای سرگرم کننده
پست های انگیزه قسمت و الهام قسمت
اطلاعات غیر معمولی
پست هایی که به کاربر طرز تعامل با اشخاص و یا یک مورد را آموزش می دهند

۷) ایده های گوناگون را در طراحی سایت امتحان نمایید

در اینترنت، هیچ کس به طور قطع نمی داند که چه مطالب طراحی سایت و یا وبلاگی فراگیر می شود. مناسب ترین راهکارهای این است که ایده های گوناگونی را تست کنیم و درس هایی از شکست و یا موفقیت های خود بگیریم تا مهارت های خود را ارتقاء دهیم. مناسب ترین راه برای این که در این زمینه خیلی موفق عمل نمایید این است که تا جایی که می توانید تلاش نمایید. به عبارت دیگر: مطلبهای حیرت انگیز و عالی ای را ایجاد کنید، شما در این راه نیاز به صبر بسیاری برای تجزیه و تحلیل کارآییهای خود دارید.

۸-) به افراد الهام بدهید

نقل قول های الهام قسمت یا عکس های همراه متن های انگیزه قسمت ،قادر است در اینترنت خیلی محبوب شود. مطالب طراحی سایت الهام قسمت قادر است اشکال گوناگونی داشته باشد. به طور مثال، نقل قول ها می توانند خیلی تاثیرگذار باشند.
Buzzfeed در خلق مطلب هایی که فراگیر شود، خیلی مشهور است.
پست “لیستی از ۵۱ جمله خیلی زیبا در ادبیات” حدود ۵/۹ میلیون بار دیده شده است و بیش از ۴/۱ بار به اشتراک گذاشته شده است.

۹)چیزی نگوید، موردهایی را به مخاطب های طراحی سایت خود نشان دهید

در سال ۲۰۱۴ Pinterest چهارمین منبع مخاطبان طراحی سایت به شمار می رفت. آمارها نشان می دهد که پست های همراه عکس، ۵۳ درصد بیشتر از پست های ساده مشاهده می شوند. تفاوتی ندارد که طراحی سایت شما راجع به چه چیزی باشد، راهکارهای بازاریابی تان بایست روی مطالب دیداری نیز فوکوس داشته باشد. عکس های می توانند توجه مخاطبان سایت را جلب نمایند و به آن ها نشان دهند که این مطالب طراحی سایت خیلی مفید و جذاب است.

۱۰)استفاده از کودکان و یا حیوانات بامزه

درست حدس زده اید. پست های همراه با عکس بچه گربه ها قادر است خیلی دراینترنت محبوب شوند. بچه گربه خود را لباس بپوشانید و از آن ویدئو و یا عکس بگیرید و مشاهده می کنید که به سرعت فراگیر می شوند. این مورد تنها راجع به گربه ها صدق نمی نماید، هر حیوان بامزه ای قادر است این نتیجه را در بر داشته باشد.

مثال خوبی در این زمینه هست: Giznodo. شما انتظار دارید تا پست های راجع به حیوانات خانگی و موردهای مشابه این را در Buzzfeed ببینید، اما نه در طراحی سایت هایی که چنین مطلبهای سرگرم کننده و جذابی، هدف عمده طراحی سایت نیست.

۱۱)می توانید مطلبهای موضوع برانگیری را ایجاد کنید

مخاطبان در دنیای اینترنتی با یکدیگر به موضوع می پردارند؛ این قضیه حقیقت دارد. هر پست موضوع برانگیزی قادر است مخالفین و موافقانی را به همراه داشته باشد. مخاطبان چنین پست هایی را منتشر می نمایند تا موافقت و یا مخالفت خود را راجع به قضیه مورد موضوع، اعلام کنند.

۱۲)هشدار دادن به افراد درباره سوژه های پراهمیت و خطرناک

افراد از مطالب طراحی سایت و یا وبلاگی استقبال می نمایند که راجع به مورد خطرناکی هشدار دهند، نظیر کلاهبرداری های اینترنتی. مثال دیگر، پست های محبوب در Webmd.Com در سال ۲۰۱۵ است که مروری بر محصولات دارویی و پزشکی داشت. این نوشته ها چهار بار بیشتر از نوشته های دیگر در طراحی سایت به اشتراک گذاشته شدند.

۱۳) مطالب طراحی سایت و یا وبلاگی ایجاد کنید که خود تمایل به اشتراک گذاری آن را داشته باشید

پیش از اینکه محتوهای طراحی سایت و یا وبلاگ تان را در رسانه های اجتماعی منتشر نمایید، از خود بپرسید که آیا خود می خواهید که این مطلب و یا پست را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر جواب تان منفی است، به دلایل آن فکر نمایید و مجددا مطالب مورد نظر را بازسازی نمایید تا جایی که جواب تان مثبت شود. اگر شما نمی خواهید این مطلب و پست را به اشتراک بگذارید، به چه دلیلی افراد بایست تمایل به اشتراک گذاری آن داشته باشند؟

۱۴)افراد را شگفت زده نمایید

افراد و مخاطبان دوست دارند تا مطالب طراحی سایت و یا وبلاگی را به اشتراک بگذارند که آن ها را حیرت زده می نماید. آن ها از به اشتراک گذاری موردهایی که توجه شان را جلب نموده است، لذت می نام تجاری، مخصوصا اگر با قضیهات موضوع برانگیزی مواجه شوند. محبوب ترین پستLondon Evening Standard در سال ۲۰۱۵، نوشته ای با اطلاعات غیر منتظره و پراهمیت بود.

۱۵)می توانید نظر سنجی و مسابقه هایی در طراحی سایت راه بیندازید

هر فردی مسابقه و رقابت را دوست دارد، مخصوصا مسابقات و رقابت هایی که موردهایی راجع به خود آن ها بیان کنند. مخاطبان از مطالب طراحی سایت و یا وبلاگی که به صورت تعاملی هستند، استقبال می نمایند. اکثریت این مسابقات حیرت انگیز از اشخاصی تشکیل شده است که نتیجه مسابقه خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و از آن ها می خواهند تا در این مسابقه شرکت کنند. برای مثال، این مسابقه: “پراهمیت ترین فردیت اخلاقی شما چیست؟” حدود ۴ میلیون بار به اشتراک گذاشته شد.

هیچ فرمول کلی برای ایجاد مطالب فراگیر در طراحی سایت و یا فروشگاه ساز نیست. برخی پست ها و یا مطالب طراحی سایت مورد محبوبیت واقع می شوند و برای برخی هم این اتفاق نمی افتد. در هر صورت، خواندن و تجزیه و تحلیل نمودن خیلی از این پست های فراگیر موجود قادر است ایده خوبی برای نحوه ایجاد آن برای طراحی سایت و یا وبلاگ تان باشد. همه این موردهای که در این نوشته به کار رفته است را مراعات نمایید و به دنبال پیشنهاد های دیگری نیز باشید، شاید نوشته و یا پست بعدی که فراگیر می شود، از آن شما باشد. با وب کندو به روز باشید.

آدرس بازتاب: http://www.webcando.ir/blog/394-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%86%db%8c.html/trackback

ارسال دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *