۱۲ بهمن, ۱۳۹۵

چگونه طراح طراحی سایت تجربه کاربری را ارتقا می دهد؟

چند سال پیش در یک گروه طراحی سایت کار می کردم. سرپرست این گروه راجع به دو مشتری طراحی سایت صحبت می کرد که بایست به طور همزمان کار نهایی را تحویل شان می داد. او شرح داد که نخستین مشتری خیلی پیش تر از مشتری دوم به او اطلاع داده بود تا تحقیقات لازم را انجام دهند و از نتایج حاصل از آن برای رفع مشکل شان کمک بگیرند. اما مشتری دوم خیلی دیر به آن ها اطلاع داد که هر چه سریع تر نیازمند تحویل کار طراحی سایت و ارتقای تجربه کاربری شان هستند. او نمی دانست که بایست چه کاری اجرا کند و خیلی درمانده بود.

چگونه طراح طراحی سایت تجربه کاربری را ارتقا می دهد؟

در این جا بود که من از او یک سوالی پرسیدم که او را خیلی سردرگم نمود: “آیا می توانید به مشتری طراحی سایت خود، “نه” بگویید؟”

او از من پرسید که به چه دلیلی بایست این کار را انجام دهند.

من به او شرح دادم که گفتن “نه” قادر است شیوه خیلی عالی به نفع مشتریان طراحی وب سایت که خیلی منتظر مانده اند، باشد. شما می توانید به مشتریان طراحی سایت خود بگوید که تنها با مشتریانی کار خواهید که که زودتر به شما اطلاع داده باشند تا زمانی کافی برای ارائه کار طراحی سایت و ارتقای تجربه کاربری را داشته باشید. در غیر این صورت، عواقب کار بر عهده آن ها خواهد بود.
این شیوه خیلی کاربردی است، به این خاطر که اگر فشار زمانی بر اعضای گروه طراحی سایت وارد شود، نمی توانند به درستی با هم همکاری داشته باشند. از این رور لازم است تا شما و گروه طراحی تان شیوه و شگرد همیشگی تان را کنار گذاشته و از شیوه جدید استفاده نمایید.

گفتن “نه” یک استرتژی برای گروه طراحی سایت است.

برای اینکه تجربه کاربری یک تجارت را ارتقاء دهیم و یا طراحی سایتی را برای شان بسازیم، نیاز به زمان بسیاری داریم. نظیر هر روند طولانی، در این روند طراحی نیز شگرد ها و راهکارای بسیاری هست که بایست برای افزایش تجربه کاربری و یا به عبارت دیگر افزایش مخاطبین آن تجارت و یا سازمان، تلاش و برنامه ریزی های ویژه ای انجام داد.

گفتن “نه” یکی از این شیوه ها و راهکار ها است. شیوه های دیگری نیز هست. ما بیشتر از ۹۰ درصد این شیوه ها و شگردها را می شناسیم و هر ماه نمونه های جدید به این موردهای اضافه می کنیم.

استراتژی مورد نظر گروه طراحی سایت قادر است دربردارنده موردهای بسیاری شود، از تست های کاربردی بودن طراحی سایت و یا تجربه کاربری گرفته تا تغییر در برنامه ریزی و یا اهداف بر اساس نیازهای مشتریان. مطمئنا هر شیوهی که به کار می رود به نفع اعضای گروه طراحی است، و البته برای شرکت و یا سازمان که این کار نهایی را تحویل می گیرد نیز مزیت هایی از جمله تجربه کاربری بهتر، افزایش درآمد و افزایش مخاطبین تجارت آن ها را در پی دارد.

هر شیوه و راهکاری دارای زمان بندی مخصوص به خود است

گروه طراحی سایتی که در نخستی این نوشته اشاره نمودیم، همواره از یک شیوه استفاده می نمود: همواره به درخواست مشتریان برای طراحی سایت و ارتقای تجربه کاربری “بله” می گفت. هنگامی که یک سازمان و یا یک تجارت تصمیم به طراحی سایت و ارتقای تجربه کاربری خود می گیرد، به کارگیری یک گروه طراحی مناسب ترین گزینه احتمال دارد.

هنگامی که هیچ یک از اعضای یک تجارت و یا شرکت نمی داند که بایست برای ارتقای تجربه کاربری مشتریان شان چه کاری انجام دهند، اشخاص و شرکت هایی هستند که راه درست را به آن ها نشان می دهند.

گفتن “نه” به چنین سازمان و یا تجارت هایی این مفهوم را می رساند که گروه طراحی زمان کافی برای اینکه مزیت های مورد نظرشان را فراهم کند، در اختیار ندارد. آن ها تنها زمان کافی برای تجارت هایی دارند که از پیش به آن ها اطلاع داده بودند و تنها در این صورت زمان کافی برای کار نمودن روی کار طراحی سایت و ارتقای تجربه کاربری آن ها دارا هستند.

به این ترتیب است که گروه طراحی سایت که در نخست راجع به اش صحبت کردیم و یا گروه های طراحی مشابه آن، می توانند شگرد خود را از گفتن “بله” به گفتن “نه” تغییر دهند. البته لازم به ذکر است که هیچ گروه طراحی سایت قادر نیست بدون اطمینان یافتن از نحوه کارکرد شیوه ی، آن را به کار گیرد. برای هر شیوهی که در گروه طراحی به کار می رود، برنامه ریزی و بررسی های خیلیی نیاز است.

ایجاد یک استراتژی طراحی سایت تجربه کاربری

در این جا است که اهمیت و ضرورت دارا بودن یک راهکار و استراتژی برای گروه طراحی خیلی نمایان می شود. این راهکار و استراتژی بایست خیلی کاربردی و عالی باشد تا سرپرست گروه طراحی سایت بتواند همواره از آن استفاده کند.

سرپرست گروه طراحی بایست بتواند با تغییر شرایط نیز شیوه و شگرهای خود را نیز تغییر دهد. به طور مثال اگر تجارتی در بازار کاری خود دارای رقیبانی بود، شیوهی که سرپرست گروه طراحی سایت و یا طراحی تجربه کاربری به کار می گیرد بایست با آن شرایط مطابقت داشته باشد.

واضح است که همگی سرپرست های گروه طراحی دارای شگرد و راهکارهای مخصوصی هستند. برخی شرایط نیز هست که گروه طراحی در استفاده از یک شیوه یا استراتژی به مشکل بر می خورد و به دنبال راهکار بهتری است.

مناسب ترین سرپرست گروه طراحی سایت و فروشگاه ساز ، از شیوه که به کار می گیرد  باخبر است و قادر است به آسانی و به طور روشنی با سایر اعضای گروه در میان بگذارد و به آسانی قادر است با هر شرایط وفق پیدا کند و روی وضعیت موجود تسلط داشته باشد.

یک راهکار و استراتژی عالی قادر است ابزار موفقیت آمیز و شگفت انگیزی برای گروه طراحی و یا حتی برای مشتریانی باشد که می خواهند تجربه کاربری خود را ارتقاء دهند و یا طراحی سایت در تهران را برای کسب و کار خود آماده کنند. به این ترتیب است که شیوه موفق و مفیدی که گروه طراحی به کار می برد، قادر است سبب موفقیت تجارت مورد نظر نیز شود. با وب کندو به روز باشید.

آدرس بازتاب: http://www.webcando.ir/blog/399-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%b1%d8%a7.html/trackback

ارسال دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *