چگونه در طراحی سایت و یا محصول تغییرات بدهیم؟

چگونه در طراحی سایت و یا محصول تغییرات بدهیم؟

ساده است تا اشخاصی را بیابیم که از طراحی سایت و یا محصول فعلی خود خسته شده اند. آن ها احتمال دارد لیستی از موردهایی که سبب از دست دادن مشتریان طراحی سایت و یا محصولات شان شده است، تهیه کنند. اکثر مواقع، بیشتر اعضای گروه طراحی سایت و یا محصولات شان نیز همین احساس را دارند.

چگونه در طراحی سایت و یا محصول تغییرات بدهیم؟

آن ها می دانند که بایست در طراحی سایت و محصول خود تغییراتی ایجاد کنند اما از اعمال این تغییرات واهمه دارند. این امر مانع آن ها می شود تا طراحی سایت و یا محصول خود را بهتر سازند.
مطمئنا آن ها اظهار می دارند که "ما در آینده تغییراتی را در این طراحی ایجاد خواهیم کرد". مجریان این طراحی سایت و یا محصول احتمال دارد اعلامیه ای منتشر کنند که طراحی سایت و یا محصول آن ها در گذشته چگونه بود است و بر اساس نیازهای مشتریان بایست در آینده به چه ترتیب باشد. احتمال دارد جلساتی در این ارتباط نیز برگزار شود و راجع به نمودارها و جدولی های پیشرفت کسب و کار در چند سال گذشته و نحوه عملکرد در طراحی های جدید صحبت شود.

بعد از همگی این موردهای، آن ها سعی می نمایند تا همان کاری را انجام دهند که از پیش در طراحی سایت و یا محصول خود انجام می دادند. کار طراحی سایت و یا محصول شان نیز قادر است به شیوه کار های قبلی آعاز شود. حتی پایان این گونه کار ها هم قادر است نظیر طراحی های پیشین باشد و باز هم نتایج رضایت قسمتی برای مخاطبان طراحی سایت و یا محصول در بر نداشته باشد.

کشف موردهای جدید قادر است به طور کلی یک طراحی سایت و یا محصول را تغییر دهد

کشف موردهای جدید که به خوبی روی آن تفکر و دقت شده است، قادر است طراحی سایت و یا محصول را در مسیر جدیدی قرار دهد. از همه پراهمیت تر، این شیوه قادر است برای کسب و کار موردنظر موفقیت هایی به همراه داشته باشد و قادر است بدون جلب توجه زیاد مخاطبان، به طراحی سایت و یا محصول رضگزینهندی تبدیل شود، بدون این که کسی حتی متوجه این تغییرات شود.

Dan brown چند سالی را صرف تحقیق در این باره نمود تا نحوه اثر گذاری آن را بر طراحی سایت و یا محصول خویش مشاهده کند. او برای این شیوه چارچوبی را معین کرد.

چگونه در طراحی سایت و یا محصول تغییرات بدهیم؟

در چارچوب وی، این شیوه اکتشافی به دو قسمت تقسیم شد:

معین نمودن مشکلات، جایی که اعضای گروه طراحی وب سایت و یا محصول بایست به طور عمیق روی مشکلات موجود در تجربه کاربری و مشکلات ارتباطات مشتریان با طراحی سایت و یا محصول فوکوس کنند.

معین نمودن راهکار، جای که اعضای گروه طراحی سایت یا محصول بایست راهکاری هایی را گزینش کنند و آن را با مشکلات موجود مطابقت دهند.

هر کدام از این گروه ها به این ترتیب هستند:

در مرحله های نخستیی اعضای گروه نخست به طور مجزا به دنبال مشکلات و راهکار ها می گردند.

در مرحله های پیشرفته، اعضای گروه طراحی سایت با هم همکاری می نمایند تا مشکلات و راهکار های درستی را گزینش کرده و به کار ببندند.


البته این شیوه تنها شیوهی نیست که یک گروه طراحی سایت و یا محصول قادر است به کار ببرد. اشخاص متخصص در زمینه طراحی سایت فروشگاهی و یا محصول می توانند از راه های دیگری کمک بگیرند، نظیر بازدیدهای مخاطبان، ارزیابی های رقیبان، بررسی مسائل در طراحی سایت و یا محصول و الویت بندی ها و غیره. این اشخاص متخصص می توانند به خوبی بر این موردهای تسلط یابند تا نیازهای موجود در طراحی سایت و یا محصول خود را رفع کنند.

Dan پیشنهاد می کند تا از این شیوه اکتشافی استفاده نمایید تا اثر بیشتری از طراحی سایت و یا محصول خود بر مخاطبان بگذارید. هنگامی که اعضای گروه طراحی سایت از این شیوه استفاده نمودند، می توانند درک واضحی از مشکلات مشتریان طراحی سایت و یا محصول و راهکار های آن داشته باشند. این شیوه اکتشافی سبب می شود تا مشکل به زودی در طراحی سایت و یا محصول شناخته شود و راهکار آن برای تحقق قسمتیدن به نیازهای مخاطبان نیز آشکار می شود.

چگونه این شیوه اکتشافی قادر است تغییراتی را در طراحی سایت یا محصول نمایان کند

فعالیت هایی که در این شیوه انجام می دهید خود سبب ایجاد تغییرات در طراحی سایت و یا محصول می شود. با فوکوس نمودن روی مشکلات مخاطبان، اعضای گروه می توانند به شیوه خارق العاده و جدیدی به حل مشکلات بپردازند. اعضای گروه طراحی نیز با کمک این شیوه می توانند روی نحوه ایجاد مشکلات مشتریان فوکوس کنند، نظیر بازدیدهای مخاطبان، مشاهده خللی در پشتیانی از مشتریان، مصاحبه با فروشندگان و فوکوس روی رفع نیاز های مخاطبان طراحی سایت و یا محصول رقیب. به این ترتیب است که اعضای گروه طراحی سایت و یا محصول به بینش هایی دست می یابند که قبلا راجع به اش فکر نکرده بودند.

دراین شیوه سرپرست گروه طراحی سایت و یا محصول احتمال دارد اشخاص جدیدی را استخدام کند و یا اعضای گروه حاضر را به گونه ای رده بندی کند تا مشکل به زودی رفع گردد.

به این ترتیب دیگر نظیر قبل همه اشخاص بر تخصص و آگاهی های یک نفر به منزله رهبر گروه تکیه نمی نمایند، بلکه هر کسی تخصص و مهارت خود را به میان می گذارد و فرصت می دهد هر کسی نقش خود را ایفا کند و نظر خود را ارائه دهد. برای برخی شرکت ها و کسب و کار ها، به کارگیری این شیوه به معنای انجام کسب و کار به شیوه جدید است.

چگونه در طراحی سایت و یا محصول تغییرات بدهیم؟

کنار گذاشتن عادت های قدیمی

یکی از منفعت های این شیوه این است که این همکاری و مشارکت در اعضای گروه طراحی سایت سبب می شود تا کسی دوست نداشته باشد تا از شیوه های قدیمی استفاده کند. موردهایی که در گذشته در طراحی سایت و یا محصول کار آمد به نظر می رسید، دیگر امروزه عملی نمی شود. در عوض، اعضای گروه طراحی سایت و یا محصول همه با هم روی ایجاد تجربه کاربری و طراحی سایت عالی، فوکوس دارند.

از معین نمودن نیارهای مشتریان طراحی سایت و یا محصول گرفته تا اعتبار سنجی ایده ها و فرضیات برای حل مشکل، این شیوه اکتشافی خیلی کاربردی و مفید است. به این ترتیب است که اعضای گروه به طور خودآگاه و یا ناخودآگاه درصدد حل نیازهای مشتریان خود بر می آیند. از این رو اعضای گروه طراحی سایت و یا محصول از این شیوه به منزله ابزاری برای شروع کار، درک نیازهای مشتریان و کشف و حل مشکلات موجود استفاده می نمایند.

دیگر منفعتی که این شیوه دارد این است که به این ترتیب، اعضای گروه طراحی سایت با این شیوه خو می گیرند و دیگر دوست ندارند از عادت های قبلی خود برای ارتقای طراحی سایت و یا محصول استفاده کنند. آن ها از این شیوه جدید برای معین نمودن مشکل و به تبع آن، یافتن راهکار استفاده می نمایند. آن ها به این نتیجه رسیدند که به این شیوه راحت و سریع تر می توانند مشکل را در طراحی سایت و یا محصول خود را رفع کنند.

استفاده از شیوه اکتشافی در طراحی های جدید قادر است به کیفیت هر چه بهتر محصولات و سرویس ها در آینده کمک کند. با وب کندو به روز باشید. 

 

چاپایمیل