۱۲ بهمن, ۱۳۹۵

محصول و طراحی سایت خود را طراحی دوباره نکنید

برای کسانی که قصد طراحی مجدد کالا و یا طراحی سایت خود را دارند، خبر بدی دارم. احتمال دارد این طراحی مجدد کارآمد نباشد.

محصول و طراحی سایت خود را طراحی دوباره نکنید

جمله معروف “از روند قدیمی خارج می شویم و به شیوه جدید روی می آوریم” در زمینه طراحی مجدد، سال های سال است که خیلی مشهور است. مخصوصا طراحی وب سایت ها معمولا هر ۳ تا ۵ سال عوض می شوند، اما هم چنان در طول این بروزرسانی ها پایدار می نظیر. یک مسئله فراگیر این است که این طراحی های مجدد معمولا بر اساس زیبایی های ظاهری شکل می گیرد نه بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها و بازخورد ها از سوی مخاطبان سایت، که به این مفهوم است که غیر احتمال دارد تا معین کنیم که آیا طراحی سایت جدید از طراحی سایت قدیمی مناسب است یا خیر.

خوشبختانه، راه های مناسبی برای انجام طراحی مجدد کالا و طراحی سایت ها هست و این طراحی مجدد بایست روی تکامل طراحی فوکوس داشته باشد نه روی تغییر و تحولات جدید. برای اطلاعات بیشتر مقاله طراحی دوباره سایت را نیز بخوانید.

طراحی سایت مجدد تکاملی چیست؟

طراحی مجدد تکاملی یا همان ER یک نوع هنر و علم استفاده از آزمایش استراتژیک A/B است تا اطمینان حاصل شود که بروزرسانی های طراحی به افزایش کاربران سایت و درآمد زایی منجر می شود. این شیوه به بهنرین وجه در سناریوهایی عمل می کند که یک برند به خودی خود مشکلی ندارد، اما کالا دیجیتالی آن نیاز به بهبود یافتن دارد.

شما احتمالا از خود می پرسید که اگر ER خیلی شیوه عالی باشد، به چه دلیلی موردهای بسیاری راجع به اش نشنیده ام؟ جواب کوتاه این است که شیوه طراحی مجدد تکاملی، جذاب و مهیج تر است. کالاها دیجیتالی معمولا به وسیله کیفیت های دیداری خود مورد سنجش قرار می گیرند که به تصورات غلطی سوق می یابد که تا هنگامی که این کالا از گرایشات جدید فلشی (طراحی ریسپانسیو، افکت های پارالکس، پس زمینه های ویدئویی، اسکرول های دراز صفحه های و غیره)استفاده نماید، موفق خواهد بود.

طراحی متغیر: چیزی که یک برند فرض می کند که اتفاق خواهد افتاد.

طراحی متغیر: چیزی که واقعا اتفاق می افتد.

به چه دلیلی طراحی سایت متغیر به شکست منجر می شود؟

صرفه نظر از اینکه چه تعداد یا چند ساعت اعضای تیم، زمان خود را صرف هر پیکسل در طراحی می نمایند، طراحی مجدد متغیر یکی از تصمیمات بی ملاحظه و بی دقت یک برند است. خاطر شکست این طراحی متغیر به این ترتیب است:

۱٫شرایط طراحی را خیلی پیچیده می سازد. ایجاد تغییرات زیاد در طراحی، معین نمودن اینکه چه تغییرات بخصوصی در افزایش و کاهش درآمد زایی و میزان کاربران سایت و یا کسب و کار اثر گذار است را غیر ممکن می سازد. برای مثال، احتمالا هدف شما از طراحی مجدد خیلی هم عالی و کاربردی باشد، اما آیا این نوع طراحی مجدد سبب افزایش میزان کاربران و یا درآمدزایی یک کسب و کار و یا برند می شود؟

۲٫ موفقیت این طراحی مجدد، فریب دهنده است. حتی اگر شما این روند را مدیریت نمایید تا میزان کاربران را برای صفحه های مجددا طراحی شده افزایش دهید، طراحی متغیر معین نمی سازد که آیا موفقیت قادر است فراتر از این سطح پیش رود یا خیر. شیوه خوبی است که مولفه های موجود در یک صفحه را آزمایش کنیم، به این خاطر که نتایج حاصل از این آزمایش قادر است میزان سود و بهره وری و موفقیت در طراحی را ارتقاء دهد.

۳٫طراحی مجدد به تنهایی قادر نیست معجزه کند. طراحی مجدد، راهکار همگی مشکلات به وجود آمده در مدل کسب و کار و یا کاهش میزان فروش طراحی سایت فروشگاهی و یا کالا نیست. هنگامی که وقت کافی نیست، خیلی از اشخاص فکر می نمایند که طراحی مجدد قادر است همه مشکلات را حل نماید، اما این تصمیم خیلی بیهوده و غیر منطقی است.

۴٫خیلی از طراحان سایت و یا کالا، متخصصان تجربه کاربری نیستند. طراحان غالبا از فونت ها، رنگ ها و سایه های بسیاری کمک می گیرند و غالبا فکر نمی نمایند که تصمیمات طراحی شان روی کالا و یا طراحی سایت نهایی چه اثری می گذارد. حتی مناسب ترین تصمیمات در این زمینه قادر نیست از پیش تعیین کند که کدام تصمیم به نتایج مناسبی سوق می یابد.

۵٫ طراحی متغیر به بازخورد کاربر سایت یا کالا توجه ای نمی کند. معمولا اوقات این طراحی های مجدد تنها برای استفاده از گرایشات جدید و با توجه به رقیبان یک کسب و کار و یا برند انجام می شود و توجه ای به این که کاربر راجع به طراحی سایت و یا طراحی کالا به چه نحوی فکر می کند، نمی شود. بدون دریافت و استفاده از بازخوردهای مخاطبان سایت و یا کالا، شما به برند و یا کسب و کار خود آسیب می زنید.

۶٫طراحی متغیر، از تجزیه و تحلیلها چشم پوشی می کند. این گونه طراحی ها به هیچ وجه به داده های تجزیه و تحلیل شده و تجزیه و تحلیل ها توجه ای نمی نمایند. پیش از این که یک طراح با طراحی سایت و یا کالای در ارتباط باشد، بایست داده های تجزیه و تحلیلی برای قسمت هایی که نیاز به بهبود یافتن دارد، در اختیارشان قرار بگیرد (نیاز به افزایش میزان کاربران یک سایت نظیر ثبت نام ها، دانلودها و یا خرید ها و غیره).

۷٫طراحی مجدد متغیر زمان بسیاری را می طلبد. طراحی های مجدد می توانند ماه ها به طول بی انجامند، به این خاطر که برند های بزرگ به طراحی هایی نیاز دارند که از مرحله های مختلفی عبور کند تا به مرور بهبود یابد. از این رو پیشرفت خیلی آهسته ای را به همراه دارند.

۸٫ طراحی یک مورد ذهنی است و نظریات راجع به این که چه چیزی در طراحی خطای است، بر اساس این که شما از چه کسی درخواست می نمایید تا در این باره نظر بدهد، متفاوت است. به این خاطر است که شما نبایست به تجزیه و تحلیل ها و آزمایش های A/B اجازه دهید تا روی همگی تصمیمات طراحی اثر گذار باشد.

۹٫بروزرسانی های کلی برای تجدید نظر خیلی دشوار هستند. هنگامی که روی بروزرسانی های بزرگی فوکوس می نمایید که روی قسمت های مختلفی از کسب و کار و یا طراحی سایت و کالا تان اثر می گذارد، دیگر تجدید نظر روی آن خیلی دشوار است.

۱۰٫طراحی متغیر قادر است به سئو سایت و بهینه سازی سایت لطمه وارد کند. یکی از اثرات منفی چشمگیر یک طراحی مجدد قادر است به از دست دادن قدرت دامنه و یا سئو سایت و بهینه سازی سایت ختم گردد که به کاهش میزان کاربران و درآمدزایی نیز منجر می شود. حتی اگر با دقت طراحی مجدد را اجرا کنیم، قادر است در تنزل سئو سایت و بهینه سازی سایت و کاهش درآمدزایی یک سایت و یا کالا نقش پراهمیتی ایفا کند و این صدمه احتمال دارد ماه ها و یا حتی سال ها به طول بی انجامد تا جبران شود.

مزیت های طراحی سایت مجدد تکاملی

شیوه طراحی مجدد تکاملی کالاها و طراحی سایت های تان، به شما مزیت هایی از تلفیق هنر (طراحی) و علم (تجزیه و تحلیل داده ها یا تجزیه و تحلیلها) در یک روند، ارائه می دهد.

پراهمیت ترین مزیت های یک طراحی مجدد تکاملی دربردارنده موردهای زیر است:

۱٫ER به وسیله تغییر دادن مولفه های طراحی سایت و یا کالا که نیاز به بهبود و ارتقاء دارند، ریسک و خطرات را در این زمینه کاهش می دهد.

بارها دیده ایم که کالاها و طراحی سایت هایی که تحت طراحی مجدد قرار گرفته اند، مشتری های دایمی خود را از دست داده اند، به این خاطر که از دید مخاطبان تجربه کاربری جدید، خیلی ناآشنا و خسته کننده به نظر می رسید. شیوه ER به وسیله فوکوس نمودن روی موردهایی که واقعا نیاز به بهبود یافتن دارند، از روی دادن این اتفاق پیشگیری می نماید.

۲٫ER بیشتر از موردهای ظاهری، روی داده های تجزیه و تحلیلی به منظور نرخ بازگشت سود از سرمایه یا ROI فوکوس می نماید

در طول روند طراحی مجدد طراحی سایت و یا کالا، احتمال دارد هزاران اشخاص پیشنهاد هایی را برای مناسب شدن طراحی ارائه دهند. هر کسی دارای نظری و ایده ای است. پس، غیر معمولی نیست تا فهرستی از موردهایی که بایست بهبود و ارتقاء یابد را در طراحی سایت و یا کالا پیش رو داشته باشیم که احتمال دارد هر کدام از آن ها، مدت ها طول بکشد تا در طراحی اعمال شود.

به طرز شگفت انگیزی، ما متوجه می شویم که هیچ کس به داده های تجزیه و تحلیلیی در طراحی سایت توجه ای نمی کند، داده هایی که معین می سازند که کدام قسمت های یک طراحی سایت و یا کالا، خیلی عالی هستند و کدام قسمت ها و مولفه های بایست کنار گذاشته شوند و یا بهبود یابند.

صرفه نظر از اینکه طراحی سایت و یا کالا شما به چه اندازه زیبا است، اگر این طراحی بر اساس داده های تجزیه و تحلیلی بنا شود، ممکن نیست در آینده در طراحی، اشکالاتی در اجرا و اثر گذاری منفی بر مخاطبان را مشاهده کنیم.

۳٫ER امکان ایجاد ویژگی های جدید در طراحی را فراهم می کند

یکی از موانع بزرگ در طراحی مجدد ER این است که نیاز به پرسنل جدید و یا مشورت با یک شخص متخصص هست تا به خوبی این طراحی سایت و یا کالا جدید را اجرا کنیم. این مورد در نخستی روند خیلی چشمگیر است، اما با دارا بودن تیم طراحی سایت و یا یک مشاور خوب و عالی، می توان از این ریسک و خطرات احتمالی در طراحی آینده پیشگیری کرد و ویژگی های لازم و جدید را با کمک این مشاورین به سرعت در طراحی سایت و یا کالا اعمال کرد.

۴٫ توجه ننمودن به بودجه کار و کسب و کار

یکی از قسمت های پراهمیت به کارگیری یک مشاور و یا یک متخصص برای اجرای طراحی مجدد این است که آن ها غالبا هزینه هایی را برای کسب و کار سبب می شوند. اگر این هزینه به صورت سالیانه پرداخت شود، اجرای روند آسان تر می شود و اطمینان حاصل می شود که مدیران به دقت روی روند و نحوه انجام روند دقت دارند.

در روند ER، آزمایش و آزمایش از مولفه های مختلف طراحی اجرا می شود و هیچ نقطه پایانی برای هزینه ها نیست. آزمایش A/B و اجرای ویژگی های جدید، روی افزایش فروش کالاها و افزایش درآمدها اثرگذار خواهد بود. از این رو، بودجه ای که خرج می شود در مقابل درآمدی که به دست می آید، موثر و مفید بودن یک روند ER را معین می سازد و اثبات می کند.

چه وقتی بایست طراحی مجدد تعاملی را برای طراحی سایت ها و کالاها در نظر بگیریم؟

اگر فروش ها طراحی سایت و کالاها تان خیلی اندک بود و یا طراحی سایت تان خیلی قدیمی شده است، به این معنی نیست که برند شما با شکست رو به رو شده است. اگر شرکت و برند به خودی خود هیچ مشکلی ندارد، خاطری ندارد که خود را در معرض خطر جدی بدانید و کاربران طراحی سایت و یا کسب و کار تان را با تغییرات و تحولات جدید، شوکه نمایید.

در ادامه به دلایلی می پردازیم که بایست در شیوه ER مراعات نمایید:

شما بایست میزان بازگشت سود از سرمایه خود را افزایش دهید
شما بایست خطر و ریسک های احتمالی را در طراحی مجدد کاهش دهید
مشتری های دایمی برای طراحی سایت و کسب و کار شما خیلی اهمیت دارند و ارزشمند هستند
شما بایست طول عمر کالاها و طراحی سایت خود را ارتقاء دهید
شما بایست علاوه بر زیبایی های ظاهری، اجرا و عملکرد طراحی سایت و یا کالاها خود را ارتقاء دهید

روند طراحی مجدد تکاملی طراحی سایت و یا کالا

روند ER با معین نمودن این که به چه دلیلی یک طراحی مجدد نیاز است و کدام قسمت از طراحی سایت و یا یک کالا عملکرد ضعیفی دارد، شروع می شود و بدین وسیله بایست درآمدهای کسب و کار و شرکت را ارتقاء دهد. مناسب ترین شیوه این است که مولفه های طراحی را در طراحی سایت آزمایش کنیم؛ در هر صورت، شما احتمال دارد یک صفحه کامل و یا یک ویژگی طراحی سایت و یا کالا را مجددا طراحی نمایید. این امر به نوع تجزیه و تحلیلها و داده های تحلیلی که هست، بستگی دارد.

شیوه ER روی آزمایش A/B فوکوس دارد و در نظر دارد تا به وسیله این آزمایش، اثرات هر عامل در طراحی سایت و یا کالا را دریابد. با کمال تعجب خواهید دید که حتی تغییرات جزئی در روند قادر است اثرات عمیقی بر طراحی نهایی شما داشته باشد. به طور مثال، نخست در افزایش میزان کاربران سایت و یا مشتری کالا، درصد کمی مشاهده می کنیم که قادر است به طور مستقیم روی افزایش درآمد کسب و کار مورد نظر خیلی اثر بگذارد.

اگر به تازگی آزمایش A/B را شروع کرده اید، ما پیشنهاد می کنیم که راهنمایی های مفهومی برای بهینه سازی میزان کاربران یک طراحی را مطالعه بفرمایید تا در این زمینه مهارت های لازم را کسب نمایید. با وب کندو به روز باشید.

آدرس بازتاب: http://www.webcando.ir/blog/416-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84-%d9%88-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87.html/trackback

ارسال دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *