۱۲ بهمن, ۱۳۹۵

نحوه کار با طراحان گرافیک طراحی سایت

طراحی نمودن بر پایه نمونه های موجود خیلی دشوار است، مخصوصا هنگامی که جدیدا با یک طراح و یا تیم طراحی شروع به همکاری کرده باشید. اعمال یک ایده در یک کالا یا طراحی سایت قادر است روند پر زحمتی باشد و همواره امکان ندارد به وسیله اشخاص کارشناس به سادگی انجام شود: مشتریهای طراحی سایت بایست در این روند شرکت و همکاری نمایند.

نحوه کار با طراحان گرافیک طراحی سایت

نقش شما به منزله یک مشتری طراحی وب سایت این است که به طراحان کمک نمایید تا موردهایی را که در ذهن خود دارید را به سادگی درک نمایند. در حالی که خیلی ساده است تا مشتریهای مقصر نارضایتی های شان را در طراحی سایت به طراحان نسبت دهند، این مشتری است که بایست به خوبی با این طراحان ارتباط برقرار نماید، به طراح سایت همگی ابزارهای مورد نیاز برای موفق شدن در این کار را ارائه دهد و اطمینان حاصل نماید که طراحی سایت نهایی به همان ترتیبی است که او می خواست.

برای این که ارتباط بهینه ای با طراحان طراحی سایت گرافیکی خود داشته باشید، لازم است تا عکس العمل هایی به آن ها ارائه دارید تا در جهت راهبری طراحی سایت از آن ها استفاده کنند.

ارائه سریع عکس العمل ها و بازخوردهای طراحی سایت

از نخستین کار طراحی سایت، نظرات و بازخوردهای خود را بیان نمایید. هیچ چیز برای یک طراح سایت از این خستگی آور نیست که بعد از پایان کار بشنود که این طراحی مورد توجه مشتری نیست و بایست به اصلاح های بسیاری اقدام کند. هنگامی که به طراح طراحی سایت از همان نخست نظرات و خواسته های خود را بگویید، در زمان صرفه جویی شده و کار طراحی سایت فروشگاهی مناسبی به وجود خواهد آمد، به این خاطر که هیچ عاملی در این طراحی در لحظه آخر احتیاجی به اصلاح شدن ندارد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله گرافیک در طراحی سایت فروشگاهی مراجعه کنید.

به پیش طراحی که طراح سایت به شما می دهد، دقت کنید. فهرستی از اصلاحیه هایی که می خواهید انجا شود را آماده نمایید. البته این موردها به این معنی نیست که دیگر قادر نیستید در آینده تجدید نظراتی بکنید، بلکه به این معنی است که طراح طراحی سایت مطابق با شما و گام به گام با نظریات شما در روند طراحی پیش می رود.

به طور کلی، اگر به طراح سایت خود موردهایی که بایست تغییر یابد را یادآوری نکنید، آن ها قادر نیستند متوجه وجود مسائل و یا مشکلاتی در طراحی سایت گردند.

پیشنهادهای کمکی و سودمندی را برای راهبری روند طراحی سایت خود بدهید

هنگامی که به بازخوردهای مشتریهای سایت گوش داده می شود، شنیدن این عبارت ها نظیر “به نظر جالب نمی آید” یا “قادر هستید این قسمت را تغییر دهید” یک طراح سایت را خسته می کند.
تنها جوابی که طراح در این وضعیت دارد این است که “بله، دیگر چه موردهایی را می خواهید در طراحی تغییر دهید؟”. مشتری بایست شرح دهید که به چه دلیلی برخی مولفه ها در طراحی سایت برای شما جالب به نظر نمی آید و از این رو به طراحان کمک می نمایید تا مشکل را برطرف نمایند.

در همگی زمان ها، بایست عکس العمل ها و بازخوردهای خاص و کمکی را به طراحان سایت خود پیشنهاد کنید. قادر هستید نمونه هایی از روش ها، فونت ها، رنگ ها و طرح بندی هایی که دوست دارید را به آن ها نشان دهید و به مولفه هایی که دوست دارید در طراحی سایت تغییر پیدا کند، اشاره نمایید.

به همین شیوه نیز بایست نسبت به مولفه هایی که در طراحی سایت دوست دارید، صادق باشید و نظر خود را بگویید. هنگامی که می خواهید اطلاعات زیادی را قسمتی از طراحی سایت حاصل کنید، حتما به طور خصوصی به آن ها اشاره کنید.

در حالی که احتیاجی نیست هر کسی داده های یک کارشناس طراحی سایت را داشته باشد، ولی ارائه نظرات و پیشنهادات و حتی انتقادات قادر است اساس های یک طراحی سایت خوب را ایجاد کند.

راجع به بهبود برخی مولفه های طراحی سایت حرف بزنید، نه اینکه کار طراحان را داوری نمایید

اشخاصی که در زمینه هنرهای دیداری و طراحی کار می نمایند از انتقادات شما خوشحال می شوند، این قضییه به این معنی نیست که هنگام درخواست ایجاد تغییرات در طراحی سایت، کار آن ها را داوری نمایید.

شما بایست با روشن بینی و مدیریت حساب شده، ارتباط خوبی را با طراح گرافیکی سایت خود ایجاد کنید. هنگامی که یک قسمت از طراحی سایت را مورد نقد قرار می دهید، تلاش نمایید راجع به اولویت ها و علاقه مندی های خود برای مناسب تر شدن آن قسمت از طراحی حرف بزنید و از داوری نمودن بپرهیزید. برای نمونه، هنگامی که می خواهید در طراحی سایت فونتی تغییر پیدا کند، به طراح سایت خود نگویید “این فونت خیلی ناسازگار و زشته”، بلکه مناسب است بگویید “من دوست دارم فونت های دیگری در این قسمت از طراحی سایت قرار بگیرد”. بعد به شرح زیادی از فونتی که مورد دلخواهتان است، بپردازید.

به حرف های طراح سایت تان گوش کنید

اگر دارای پیشنهادهایی برای بهبود کار طراحی سایت خود هستید، به این فکر نمایید که شاید طراح سایت تان از پیش به این موردها فکر کرده است. پس، تلاش نمایید تا منطق و استدلال های طراح خود را بپرسید و دلیل تصمیم گیری های شان را بدانید. این کار به شما فرصت می دهد تا بفهمید که طراحان به چه نحوی فکر می نمایند و از روند و محدودیت های آن آگاه شوید.
شما بایست درک کنید که طراحان چه موردهایی در ذهن دارند و چه لزوم هایی را برای طراحی سایت شما در نظر گرفته اند و بعد به طور توافقی به نتیجه برسید که چه موردهایی بایست در طراحی سایت عوض شوند.

مجال بدهید تا طراح طراحی سایت تان کار خود را انجام دهد

در حالی که برخی مشتریهای سایت احتمال دارد دارای ایده های بسیاری باشند، برخی هم روی ایده های خود خیلی تعصب می ورزند. اگر در نمونه طراحی سایتی که طراح گرافیکی تان برای شما مهیا نموده است، موردهایی که می خواستید را نمی بینید، نخست مطمئن شوید که طراح سایت تان چه تغییراتی را اعمال کرده است و بعد به نقد بپردازید. با وب کندو به روز باشید.

تلاش نمایید که در ارتباط با طراح سایت خود مهربان و منعطف باشید. شما بایست بدانید که چه موردهایی برای طراحی شما سودمند و چه موردهایی ضرر دارد و بایست در همه مدت روند طراحی، تغییراتی که می خواهید اجرا شود را بگویید. بعد به طراح خود فرصت بدهید تا مهارت های خود را به کار ببرد تا مناسب ترین طراحی سایتی را بیافریند که حتی به ذهن شما هم نمی رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره مقاله شش مرحله برای طراحی گرافیک سایت را نیز مطالعه کنید.

آدرس بازتاب: http://www.webcando.ir/blog/423-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d9%86-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa.html/trackback

ارسال دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *