نکته های بهینه سازی سایت برای بهینه سازی URL

نکته های بهینه سازی سایت برای بهینه سازی URL

چگونه آدرس اینترنتی طراحی سایت را بهینه کنیم؟

در طراحی سایت باید به url هم توجه داشته باشید. به این خاطر که در بهینه سازی سایت نقش مهمی را ایفا می کند. اکثرا فکر می کنند که URL فقط برای لینک دادن به صفحه های دیگر سایت در فضای مجازی کاربرد دارد و لازم نیست هیچ گونه اصول یا تکنیکی را در آنها ملاحظه کرد. این فکری کاملا اشتباه است، لینک ها را این علت درست می کنیم که بتوانیم صفحه های ایجاد شده در طراحی سایت را بهم ربط بدهیم، تا اینجا کاملا درست است اما اگر این لینک ها در دید کاربران و مخاطبان سایت بی ربط و عجیب و نامعتبر باشند آنها را کلیک نخواهند کرد و وارد آن صفحه ها نخواهند شد. که این باعث ضربه زدن به سئو سایت خواهد شد. پس باید موردهایی را که باعث بهینه سازی لینک ها در طراحی سایت می شود را بشناسید و آنها را درست بهینه سازی کنید. اینجا سعی می کنیم به مواردی از آنها اشاره ای کنیم.

URL باید قابلیت خواندن شدن طراحی سایت توسط کاربران را داشته باشد

اگر کاربر نتواند کلمات درج شده در داخل آدرس URL را به درستی بخواند نظرش نسبت به لینک ایجاد شده توسط شما مساعد نخواهد بود و تمایلی برای وارد شدن به صفحه آن را هم نخواهد داشت. این کار او که باعث آن شما هستید بر سئو سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. پس اسم گذاری درست و مناسب محتوای درج شده در آدرس URL باید طوری باشد که کاربر به راحتی بتواند آن را بخواند و جذب آن شود و وارد صفحه موردنظر شود.

به کارنبردن Underline در آدرس اینترنتی طراحی سایت

اگر می خواهید میان کلمه های استفاده شده در URL برای خوانا بودن، فاصله ای ایجاد کنید بهتر است آن را با استفاده از dashes یا hyphens, انجام دهید. این نکته ی خیلی مهمی است که باید رعایت کنید چرا که موتور جستجوگر گوگل در الگوریتم های خود این مورد را مورد بررسی قرار می دهد.

قرار ندادن فولدارهای تودرتو در جای مناسب

شما باید صفحه های طراحی سایت تان را در Root قرار بدهید و این نکته را به یاد داشته باشید که قرار دادن آدرس ها و آدرس دهی از طریق فولدرهای تو در تو کار مناسبی نیست و به بهینه سازی سایت شما لطمه می زند.

به کار نبردن حرف های بزرگ

تا می توانید از حرف های بزرگ در URL استفاده نکنید چون باعث سردرگمی کاربران سایت شما می شود.

لینک ندادن چند لینک URL به یک محتوا و مطلب

کپی کردن محتوا از سایت های دیگر باعث ضربه زدن به سایت شما در هنگام جستجوی گوگل می گردد. چون مبنای الگوریتم های گوگل آنها را تشخیص می دهند و خنثی ارزیابی می کنند. شما باید سعی کنید چند URL را به یک محتوا آدرس ندهید و این نکته را هم در طراحی سایت خود لحاظ کنید چون عدم رعایت آن تاثیر منفی ای بر روی بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.

301 Redirect Broken URLs

اگر به هر دلیلی می خواهید URL را عوض کنید باید این نکته را به یاد داشته باشید که گوگل قبلا صفحه ای را با عنوان URL قبلی ایندکس کرده است و یا از سایر سایت ها به آن URL لینک داده شده است. اگر شما URL را تغییر دهید کاربری که به آن صفحه مراجعه می کند با صفحه ای خالی مواجه خواهد شد و این رتبه بندی شما را پایین خواهد آورد و بالطبع در بهینه سازی سایت شما هم تاثیر بدی خواهد گذاشت. به راحتی شما می توانید با افزودن 301 redirect از URL قبلی به URL جدید این مشکل را برطرف کنید. برای مطالعه بیشتر به مطلب بهینه سازی نشانی اینترنتی به منظور بهینه سازی سایت مراجعه کنید.

 

چاپایمیل